Le še v urah štejemo trajanje letošnjih poletnih počitnic, v katerih je bilo druženje otrok in mladostnikov z vrstniki še posebej pomembno. Zanj so bili namreč poldrugo leto močno prikrajšani, zato so se ga močno veselili tudi tisti, ki živijo v spodbudnih okoljih in s šolanjem na daljavo niso imeli večjih težav. Letovanja so priložnost za sprostitev, a tudi za razmislek, kaj se otrokom dogaja in kakšni vstopajo v novo šolsko leto.

Odmik od doma kamorkoli, kjer so se otroci in mladi lahko družili in se sprostili, je bil letos še posebej dragocen. Hvala prav vsem, ki ste s SMS z geslom BOTER5 ali BOTER10, poslanim na številko 1919 omogočili, da so lahko bili na letovanjih v hribih, na morju, v taborniških druženjih ali na potovanju tudi otroci iz programa Botrstvo. V naših oddajah jih bomo spremljali tudi v prihajajočem šolskem letu.

Tudi vzgojitelji, ki že vrsto let spremljajo otroke na letovanjih, priznavajo, da je bilo letošnje poletje daleč najbolj zahtevno

Letovanja so priložnost, ko so otroci lahko razbremenjeni skrbi, ko so si enaki ne glede na to, iz kako zelo različnih ekonomsko-socialnih okolij prihajajo, kako uspešni so v šoli in kaj se dogaja za stenami njihovih domov. A so tudi čas, ko se jasneje izkazuje, kaj vse preživljajo in kako se soočajo s težavami. In teh se je v poldrugem letu okrnjenega šolanja nabralo res veliko.

Med vzgojitelji, ki so skrbeli prav za skupine otrok z nakopičenimi stiskami, je bila letos prvič Lara, ki sicer zaposlena v enem od strokovnih centrov za otroke in mladostnike s čustvenimi in vedenjskimi težavami. Kljub temu, da so otroške stiske njen delovni vsakdan, jo je zahtevnost presenetila. Njene izkušnje so tako tudi priložnost za razmislek, kakšni otroci vstopajo v novo šolsko leto.

Jana Vidic