Pred dnevi je začela veljati novela Zakona o pravilih cestnega prometa. Sprememb je kar nekaj – o nekaterih se pogovarjamo glasneje, o drugih manj, morda se nam zdijo manj pomembne ali pa bolj sprejemljive. Kakšen smisel ima višanje ali pa tudi nižanje predpisanih kazni za prometne prekrške? Kako se bodo slovenski vozniki navadili zavijanja desno ob rdeči luči v križiščih? Gost oddaje je Andrej Brglez iz AMZS.

Zavijanje desno v križiščih ob rdeči luči bo za slovenske voznike manjši problem, kot so jih predstavljala krožišča

Pred dnevi je začela veljati novela Zakona o pravilih cestnega prometa. Sprememb je kar nekaj – o nekaterih se pogovarjamo glasneje, o drugih manj, morda se nam zdijo manj pomembne ali pa bolj sprejemljive. Kakšen smisel ima višanje ali pa tudi nižanje predpisanih kazni za prometne prekrške?

Najbolj pereča sprememba pa je dovoljeno zavijanje desno ob rdeči luči. Andrej Brglez iz AMZS pravi, da "bo to za slovenske voznike manjši problem, kot so jih predstavljala krožišča, ker bodo križišča, kjer se bo uporabljala ta možnost, relativno pregledna, sistematično in dobro izbrana. Prav tako bo tudi znak, ki bo to signaliziral voznikom, pregleden."

Kaj pa nas na področju prometne zakonodaje čaka v prihodnosti? Predvsem bo potrebno urediti možnost vožnje avtonomnih vozil: kje se lahko vozijo, kdo jih lahko vozi in na kakšen način. Odprto ostaja tudi polje eletričnih prevoznih sredstev. Po napodevih Brgleza se v prihodnosti policijski nadzor ne bo toliko povečal, bolj aktualen bo postal avtomatiziran nadzor mest in celotne države z radarji, senzorji in ostalimi merilci. 

 

Janez Martinčič