Urška je dolgoletna vzgojiteljica na letovanjih ZPM Ljubljana Moste - Polje. Letos je bila vodja že štirih letovanj, prvega med prvomajskimi počitnicami, ko so bile posledice nekajmesečnega šolanja na daljavo pri otrocih zelo žive. Bistveno več je agresije, otroci so izgubili velik del veščin reševanja težav, vzpostavljanja medsebojnih stikov, nepričakovano velike spremembe se kažejo tudi pri telesni pripravljenosti. In kot še nikoli doslej je strah pred šolo in neuspehom ostal v njih tudi po začetku počitnic.

Gibalne sposobnosti so katastrofalno padle, bistveno več je agresije, nezaupanja vase in kot še nikoli doslej je strah pred šolo in neuspehom ostal v njih tudi po začetku počitnic

Urška je dolgoletna vzgojiteljica na letovanjih ZPM Ljubljana Moste - Polje. Letos je bila vodja že štirih letovanj, prvega med prvomajskimi počitnicami, ko so bile posledice nekajmesečnega šolanja na daljavo pri otrocih zelo žive. Čeprav je bilo že lansko leto zaznamovano z epidemijo, so spremembe, ki so nastale v tem šolskem letu, bistveno večje. Več je agresije, otroci so izgubili velik del veščin reševanja težav, vzpostavljanja medsebojnih stikov, nepričakovano velike spremembe se kažejo tudi pri telesni pripravljenosti.

"Otroci ne znajo več komunicirati med sabo. Probleme rešujejo z agresijo, kar opažamo že pri najmlajših. Šestletni udeleženec tabora je že prvi dan v pretepu izgubil zob, kar nas je še dodatno pretreslo. Letos je bil za nas vzgojitelje res eden izmed težjih taborov."

Kljub prenasičenosti z bivanjem samo doma so se otroci težje kot običajno ločevali od domačih, tudi že najstniki. Zdelo se je, kot da ne zmorejo brez navodil in nadzora. Velike težave so imeli tudi z najobičajnejšim navezovanjem stikov. Otroci, tudi ko se odpirajo, s tesnobo govorijo o šolanju na daljavo.

"Mislim, da je bil to en kup stresa in depresije. V zadnjem mesecu se je vse zvrnilo nanje, zato je izginila tudi samozavest glede šolskega dela, ki so jo prej imeli. Žalostno je, ko gledam otroke, ki jih poznam že od prej, ki ne verjamejo več vase in pri starejših tudi v izbiro srednje šole. Veliko se jih želi prepisati v lažje programe, ker ne zaupajo več v to, da resnično znajo. Otroci krivijo sami sebe, veliko jih tudi nima pravih počitnic, ker se učijo in popravljajo ocene, ki so jih pridobili skozi šolsko leto."

Tudi letovanja so med možnostmi za odmik otrok in mladih iz okolij, v katera so bili ujeti skoraj poldrugo leto. Hvala vsem, ki ste ali boste s poslanim SMS z gesloma BOTER5 ali BOTER10 ali z nakazili v poljubnem znesku pripomogli, da je to omogočeno čim več otrokom. In če ste morda sami kje na slovenski Obali, vas vabimo na razstavo o desetletju programa Botrstvo, ki je do 1. avgusta na ogled v prostorih nekdanjega skladišča Libertas v Kopru.

Jana Vidic