O novih načinih promoviranja tekmovalnih skladb, o vlogerjih in o tem, kako delujejo stavnice, govori Klavdija Kopina, poznavalka zakulisja Eme in Evrovizije, sicer pa vodja programskih projektov na našem Multimedijskem centru, ki vstop države na stavnico primerja z vstopom nove kriptovalute na trg.

Evrovizija v obdobju družabnih omrežij je tekmovanje za čim večje število všečkov

Evrovizija v obdobju družabnih omrežij je resničnostni šov. Cilj je prepričati občinstvo, da si ti tisti, skozi katerega lahko gledalec projicira svoje življenje. Tako postaneta dva tedna na izboru eno samo tekmovanje za čim večje število všečkov. Poznavalka zakulisja Eme in Evrovizije, sicer pa vodja programskih projektov na našem Multimedijskem centru, Klavdija Kopina pravi, da se je zasuk v promociji zgodil pred enajstimi leti. Pred tem so skladbe skrivali, da bi vsem izvajalcem zagotovili enake pogoje, hkrati pa so s tem tudi osmišljali neposredni prenos tekmovanja po televiziji.

"Leta 2011 je na nemškem nacionalnem izboru zmagala 19-letna Lena in nekaj ur zatem je njena skladba Satellite prišla na vrh vseh pomembnih platform za pretočno glasbo, pozneje pa tudi na vrh lestvic radijskih postaj po Evropi. Leni je na koncu ostalo samo, da v Oslu stopi na oder, odpoje in zmaga je bila njena."

Tudi vlogerji so postali neke vrste brezplačni promotorji Evrovizije. Organizatorji so jih sprejeli za svoje, dali so jim celo prostor v neposrednih prenosih, tako da je to privedlo do navzkrižne promocije.

"Letos gledamo v vlogi voditeljice vizažistko, ki ima na svojem YouTube kanalu čez 13 milijonov naročnikov in 13,8 milijona sledilcev na Instagramu. Ampak pozabljamo, da jih je pridobila zaradi svojih sposobnosti ličenja in ne zaradi poznavanja tekmovanja."

Merilo tega, kdo bo zmagal, so stavnice, ki pa pri napovedih niso vedno natančne. Klavdija Kopina vstop države na stavnico primerja z vstopom nove kriptovalute na trg.

"Na stavnicah ne gre za to, kako dobra je pesem, ampak bolj za to, kakšne možnosti imajo posamezne države za zmago. In tu je pesem še najmanjši dejavnik. Kajti pesmi pridejo v ospredje šele po tem, ko jih izvajalci predstavijo, stavnice pa potekajo vse leto."

Neja Jerant