APM

Avtomobili so sposobni razumeti že marsikaj

Avtomobili so dandanes sposobni predelati že več kot 60 tisoč stavkov, pomeni da lahko že na milijone besednih zvez spremenijo v ukaze

20210415_134029
foto: Val 202

To, da je povezljivost, komunikacija s strojem vedno bolj intenzivna v modernih vozilih, se ve. Nekdaj smo vse opravili z gumbi in ročkami, zdaj smo v obdobju »vse na dotik«, prihajamo pa v naslednjo fazo – vedno bolj, in sicer na glasovno upravljanje. Avtomobili so dandanes sposobni predelati že več kot 60 tisoč stavkov, pomeni da lahko že na milijone besednih zvez spremenijo v ukaze. K nam v kabino prihajajo raznorazne informacije, no, po drugi strani pa seveda tudi mi s svojo komunikacijo, pogovori ponujamo svetu marsikaj. Kljub pomislekom in strahovom, ki jih imamo okoli tega, pa glasovno upravljanje nedvomno pomeni več udobja in predvsem več varnosti, poudarja Andrej Brglez.

V avtomobilskem razredu, kjer se gnete tudi Renaultev megane, že od nekdaj vladata zelo pisana zasedba in velika gneča; no, morda zadnje čase malo manjša, ker se je dobršen del kupcev preselil med SUV-e, pa vendar. Marsikateri ga imenujejo kar golfov razred, ker je pač golf bil nekako vodja: po naprednih tehnologijah, zanesljivosti, tudi po prodaji, skratka, po priljubljenosti. A zdaj včasih slišimo tudi že kakšno drugačno poimenovanje, ker so se nekateri avtomobili drugih znamk izjemno dvignili. Eden takih je prav gotovo Renaultev megane. Pred časom so ga osvežili in poskrbeli, da je postal res urejen avtomobil, kot rečemo. Oblikovno več kot korekten, znotraj udoben in s pravšnjo mero digitalizacije, tudi kakovostno izdelan. Nas je prevažal karavanski grandtour, ki se ne ponaša z ravno največjim prtljažnim prostorom med tekmeci, sicer pa o prostornosti v kabini nimamo pripomb. Zdaj pa k pogonskemu sklopu, ki postavi veliko piko na i. Oznaka E-tech pomeni, da gre za priklopnega hibrida, torej za 1,6-litrski bencinski motor in električni motor, katerih skupna moč je 117 kilovatov. Baterije so polne v nekaj urah, in če se peljemo po mestu, se pravi bolj počasi, se da na elektriko prevoziti tudi 50 kilometrov. Povprečje porabe je torej lahko precej nizko, vsekakor pod 5 litrov; če se veliko vozimo po avtocesti, pa je zgodba seveda precej drugačna. Treba je omeniti še sodelovanje samodejnega menjalnika DHT, ki pomaga, da je vožnja še elegantnejša, bolj tekoča, tišja, skratka, res zelo prijetna. Megane E-tech je vsekakor dovolj atraktiven, pa tudi prostoren in udoben prevoznik, ki lahko nekaterim uporabnikom zagotovi zelo prijazno porabo goriva. Z opremljenostjo, ki daje tako rekoč vse, kar pričakujemo, in še malo več, stane 31 tisočakov.

Strnimo še nekaj vtisov o Nissanovem juku, ki nam je pred časom prekrižal pot – tokrat z ročnim menjalnikom. Japonci so s prvo generacijo pokazali veliko poguma, da so ponudili majhnega križanca nekoliko vesoljske oblike, a včasih je ravno nenavadnost ali pa recimo kar "manjša odbitost" prav to, kar privlači in zasvoji. To, da je zdaj v svoji drugi generaciji nekako bolj zrel ali pa da se je nekoliko zresnil, brez dvoma drži. Je pa še vedno obdržal precej izzivajočega videza, le da nas ta seveda ne šokira več, ker smo se ga z leti navadili. Motor je litrski 86-kilovatni turbobencinski trivaljnik – rekli bomo, povsem primeren za tak avtomobil, menjalnik pa torej šeststopenjski ročni, prestavljanje z njim uglajeno. Vožnja ni ravno vzorno varčna, če včasih malo pritisnemo, smo hitro na povprečju sedmih litrov. Tudi v juka, ki je – mimogrede – eden najudobnejših tovrstnih križancev, je seveda vdrla digitalizacija, mnogim malo starejšim, ki so pogosto kupci tega avtomobila, bo verjetno všeč, da še ne pretirano. Sicer je v avtomobilu zdaj že kar veliko različnih pomočnikov, ki lajšajo upravljanje, tudi vsa pomoč za parkiranje, pa tempomat, tudi sistem za samodejno preklapljanje dolgih in kratkih luči. Mali simpatični nastopač, ki je zdaj torej zrelejši in piha na dušo tako mladim kot starejšim, ki so mladi po duši, ima pred seboj še svetlo prihodnost, o tem smo prepričani.

Prihodnji teden pričakujemo prihod nove oplove mokke, začela pa se bo tudi predprodaja audijevih kompaktnih električnih SUV-ov Q4 in Q4 sportback e-tron. Na voljo bodo tri pogonske različice, najzmogljivejši bo model quattro z maksimalno močjo 220 kilovatov. Doseg tudi čez 500 kilometrov, čas polnjenja okrog 10 minut za 130 kilometrov dosega. Vstopna cena pri nas bo nekaj čez 45 tisočakov.

V tem tednu pa smo doživeli prve kilometre z novim električnim volkswagnovim kompaktnim SUV-jem ID.4. Notranjost in način upravljanja smo seveda hitro osvojili, saj smo pred časom že vozili manjši model ID.3. ID.4 je od omenjenega seveda mogočnejši in prostornejši, prvi vtisi po krajši vožnji so vsekakor pozitivni, o tem ni dvoma. Še kaj več pa že kmalu, ko nas ID.4 obišče za malo daljši čas.