APM

Pod motoristično čelado

Bojan Križaj trdi, da ga na cesti pač ne more nihče več sprovocirat in da ni nikogar, ki bi se mu moral dokazovati

download_Promet-Transportation_PRO34523542093_003
foto: Bobo

V teh dneh imajo spet veliko veselja motoristi. Po dolgi in dolgočasni zimi se je otoplilo in sezona se začenja. Statistika potrjuje, da vsaka motoristična sezona prinese tudi določeno število nesreč; žal vedno beležimo tudi nekaj nesreč s smrtnim izidom, veliko je tudi ponesrečenih. Vzrokov je več, veliko motoristov samih naredi kakšno napako ali neumnost, pogosto pa so krive okoliščine in dogodki, na katere nimajo vpliva. Kar zadeva poškodbe ponesrečencev, travmatolog doktor Uroš Tominc poudarja, da imajo najhujše posledice poškodbe glave in hrbtenice. Motorist Bojan Križaj pa v nekaj besedah strne vso znanost motociklističnega udejstvovanja, pravi, da ga na cesti pač ne more nihče več sprovocirat in da ni nikogar, ki bi se mu moral dokazovati.

Danes vam bomo izdali nekaj skrivnosti Seatove Attece. Ker predvidevamo, da ste tradicionalist, ki se težko znajde v »crossoverskem gozdu,« najprej osnovne usmeritve. To kar je za Golfa Tiquan, je za leona Atteca. Se pravi povečano, povišano vozilo, a na isti platformi. Včasih smo jim rekli SUV-ji, odkar so se na njih spravili oblikovalci, pa jim pravimo križanci. In križancev se drži slab glas. Vsaj s strani avtomobilskih puristov, vsi drugi pa jih kupujejo, kot da so vroče žemlje. Staromodne tečnobe pa jamrajo, da se križanci zaradi svoje višine slabo peljejo, da so neprimerni za parkirat in da kljub vsej tej nabuhlosti pogoltnejo manj potnikov in prtljage kot kakšen povprečen karavan iz konca osemdesetih. Za čudo božje je tukaj Atteca, ki takšne predsodke postavi na laž.

Na zunaj avtomobil, sploh po temeljiti prenovi sprednjega dela iz leta 2020,  ne kaže svojega nemškega lastništva. Niti ne kaže španskega temperamenta, če smo že pri tem. Namesto mediteranske mehkobe in nemške puščobe, je Atteca iz kovine izrezljana s skandinavskim minimalizmom, pa vendar dovolj vpadljivo, da se ne odpelje mimo neopažena. Sploh v snežno beli deluje nekoliko aristokratsko, bolj resnobno, zrelo; kar pa ni čudno, saj je avto bil predstavljen že pred petimi leti, kar je za sodoben avtomobilski tempo skoraj kot večnost…

Notranjščina je druga zgodba. Ergonomija popolna, a nobenega baroka pomešanega z znanstveno fantastiko, na katerega prisegajo pri sodobnih Francozih. Mnogo elementov voznikovega okolja je vzetih iz leona, med drugim tudi uporabniški vmesnik, ki puristom iz začetka zgodbe, še vedno ponuja tudi klasična stikala. A ne le puristi, tudi strokovna javnost že nekaj časa dviguje svoj glas, ko opozarja, da prevelika digitalizacija kokpita že posega v prometno varnost. Mehanika je na vso srečo napaberkovana iz koncernskih polic. Odličen DSG s sedmimi stopnjami prenosa in 1,5 litrski bencinski mlinček po motornim pokrovom. Sicer se 110 kilovatov sliši imenitno in avtomobil je mogoče tudi malo bolj aktivno pognati, ampak dirkač to ni. Ko smo ga v uvodu pohvalili kot netipično voznega za njegovo sorto, smo imeli v mislih predvsem odlično delovanje podvozja, ki je vedno udobno, a nikoli gumijasto - kljub temu pa se velika, skoraj mogočna karoserija nikoli ne gunca sem in tja po cestišču.

Seat, Atteca, križanci…; vse to so pojmi, ki slovenskemu ušesu niso najbolj domači. Ampak na srečo imamo vozniki več čutil in vsaj očesu, če že ne tudi duši, bo ta Seat zagotovo všeč. Nekoliko manj bo nad njim navdušena denarnica.

Električni avtomobili še vedno prihajajo – bolj ali manj pogosto, odvisno od napetosti, nazadnje se je pripeljal Fiat 500, prihodnji teden se pojavi še Volkswagnov ID.4, mi pa danes o novosti, ki je tudi vsaj malo električna, ob tem pa precej zmogljiva.

Da je zgodovina avtomobilističnega športa pri Peugeotu zelo bogata, o tem ni dvoma. Avtomobil te znamke je zmagal že pred 126 leti na dirki Paris Bordeaux Paris. Nazadnje so nas zdaj spomnili na to, da znajo skonstruirati hiter avtomobil, z modelom 508 PSE, ki pa je v serijski izdelavi in torej primeren tudi za vsakdanjo uporabo na cesti. Dandanes je želja in cilj, da je avtomobil zmogljiv in hiter, a da ob tem porabi čim manj energije in je prijazen do okolja. Tako športnika poganja 1.6 litrski bencinski turbo motor, ki mu pomagata 81 kilovatni elektromotor spredaj in 83 kilovatni na zadnji osi. Pospešek do 100 v dobrih petih sekundah, najvišja hitrost omejena na 250 km/h. V ponudbi sta limuzina in karavanski SW, kot dodatno opremo je možno izbrati edino barvo, strešno okno in ogrevanje prednjega stekla, cena se začne pri 60 tisoč in pol, število prodanih v letošnjem letu bomo lahko prešteli na prste ene roke.

Tudi letos spremljamo dogajanje ob izboru Najboljši za volanom 2021. Zaradi ukrepov, povezanih s preprečevanjem širjenja Covida-19, je bila sprejeta odločitev o prestavitvi obeh polfinal izbora, ki sta bili predvideni 20. in 21. aprila.  Nadomestni termini trenutno še niso znani, določeni bodo naknadno, ko bodo razmere dovoljevale izvedbo. Vemo pa, da se je spletnega testa, ki se je  zaključil v sredo, udeležilo preko 4.500 mladih voznikov.