APM

Da le ne svinjajo po našem vrtu

Vemo, da komponente za električni avtomobil nekje nastanejo, jih proizvedejo in da je ta proizvodnja vse prej kot čista

Ko se omenja električni avtomobil, nekako sodi zraven, da se razmišlja tudi o ničnih škodljivih izpustih. Ve pa se tudi, da komponente za električni avtomobil nekje nastanejo, jih proizvedejo in da je ta proizvodnja vse prej kot čista. A če se to onesnaževanje ali pa recimo kar "svinjanje" ne dogaja v našem okolju, nekako nismo tako občutljivi; to je daleč od nas in nas niti ne zanima pretirano. A tako razmišljanje zavaja; če ne bomo gledali dlje, tudi na druge kontinente, potem se nam ne piše dobro, opozarja tudi Andrej Brglez.

Prenovljeni hyundai i30 je na pogled bolj eleganten, o tem ni nobenega dvoma. A novosti in prednosti so v glavnem očem skrite. Eno bistvenih vendarle nakazuje majhen napis na boku: 48V, ki pove, da gre pri modelu za blago hibridno tehnologijo. Posebnost, ki jo voznik občuti ob zagonu motorja je, da motor ne steče, če ročka novega inteligentnega ročnega menjalnika ni v nevtralnem položaju. Potem stvar deluje približno takole: ko voznik popusti plin, hibridni sistem odklopi menjalnik od motorja in če je v akumulatorju shranjene dovolj energije, da se lahko hranijo vsi porabniki, se motor v prostem teku izklopi. Voznik tega praktično ne občuti, opazi pa tako, da se na zaslonu izriše jadrnica. Električna energija pa se sicer nabira pri zaviranju oziroma pri vožnji navzdol. Delovanje blagega hibridnega sistema deluje blagodejno na vožnjo – 1.5 litrski 117 kilovatni bencinski prisilno polnjen motor sicer ni pretirano poskočen, a se vseeno zna kar odločno odzvati, če malo pritisnemo na plin, bistvo pa je, da deluje uglajeno in da je vožnja izjemno tiha, udobna in prijetna, pa s povprečjem porabe nekaj več kot 6 litrov tudi dokaj varčna.      Sicer je treba pri najnovejšem modelu i30 poudariti, da so mu podarili še nekaj drugih sodobnih tehnoloških dodatkov. Ponoči razveselita občutno bolj zmogljiva LED žarometa, v kabini je opaziti kakovostno izdelavo, pa seveda navzočnost zdaj že kar obvezne digitalizacije. Oprema impression vsebuje veliko pripomočkov, ki vozniku pridejo prav. Nam je bilo všeč, da smo si lahko greli roke na volanskem obroču. Skratka, gre za sodoben in kakovosten avtomobil, ki (tudi s ceno 23 tisočakov) uspešna naskakuje evropske tekmece – nenazadnje je tudi sam narejen v Evropi.

Predstavil se je novi Mercedes C, ki je daljši in nižji, kar zagotavlja bolj športen izgled, daljša pa je tudi medosna razdalja, kar pomeni predvsem več prostora za kolena zadaj sedečih. V notranjosti se novi C zgleduje po največjem S-u, kar zadeva pogonske agregate - pet je zdaj bencinskih in dva dizelska, vsi so štirivaljni, moči od 125 do 195 kilovatov, vsi so tudi hibridizirani z 48V tehnologijo. Serijski je nov samodejni menjalnik 9G tronic, možen je tudi štirikolesni pogon 4Matic. Kasneje bodo na voljo tudi priključni hibridi, obljubljajo do 100 kilometrov dosega na elektriko. Za zdaj so predstavili limuzino in kombi in najavili model All terrain, nedvomno pa kasneje pridejo še tudi druge izvedenke.

AMZS že peto leto zapored organizira izbor Najboljši za volanom; maja bomo tako dobili dva najboljša mlada – voznico in voznika. Spletni test, ki je vstopnica za praktični del tekmovanja, bo na spletni strani www.najboljšizavolanom.si na voljo do 31. marca, potem bo izbranih 50 deklet in 50 fantov, ki bodo uvrščeni v polfinale, v finalu pa se bo 19. maja pomerilo deset mladih voznic in deset mladih voznikov za naslov najboljših. Lanska zmagovalca Petra in Matej sporočata vsem: mladi, zberite pogum in se prijavite, saj je Najboljši za volanom enkratna priložnost za nove izkušnje, ki vam bodo na cesti zagotovo prišle prav.

Mimo je nacionalna preventivna akcija za ozaveščanje o tveganjih uporabe mobilnega telefona v prometu Varno brez telefona. Na vpadnicah v 11 mestnih občin so v jutranjem in popoldanskem intervalu šteli voznike, ki so se med vožnjo ukvarjali s telefoni. V času samo štirih ur so jih našteli kar 1482, največ jih je bilo v Celju, Ljubljani in Novem mestu. Če voznik na cesto ni gledal le 5 sekund, je pri hitrosti 60 km/h na slepo prevozil več kot 83 metrov. O še višjih hitrostih raje ne bi.. Upam, da boste še naprej za volanom srečno – mižali…