Kaj mora skladba vsebovati, da postane bondovska? Katere so se najbolj vtisnile v kolektivni spomin? In katere bi morale postati zaščitni znak slovite franšize, pa jim to ni uspelo?

Kaj mora imeti skladba, da postane bondovska? Katere so se najbolj vtisnile v kolektivni spomin in katere bi morale postati zaščitni znak slovite franšize, pa jim to ni uspelo?

Luksuzen avtomobil, lepa dekleta, pretresen ne premešan martini in najnovejši pripomočki za akcijo na terenu. Čeprav se nam ob omembi agenta št. 007 pred očmi po navadi prikažejo te stvari, eno izmed najpopularnejših filmskih franšiz zagotovo najbolje povezuje njena znamenita glasba. Sicer je vsaka naslovna skladba drugačna, a so si med seboj zelo podobne. Ob poslušanju nas vedno prevzame pričakovanje nečesa velikega, elegantnega in razkošnega, piše v BBC-jevem članku, v vsaki melodiji je nekaj značilno mračnega, nejasnega in seksualnega.  Monty Norman, John Barry in pozneje David Arnold ter Thomas Newman so ob pomoči legendarnih pevcev ustanovili nekakšen glasbeni jezik, ki je brez dvoma bondovski. 

TW, kot nekoč. Izbral sem štiri bondovske glasbe, ki so mi najljubše. Če vaše ni med njimi, napišite njen naslov v odgovoru. Hvala.

— andrej karoli (@andrejkaroli) February 2, 2021


V zgodovini Bondovskih naslovnih skladb je bilo veliko uspešnic, a te v izboru niso bile edine. Veliko je bilo tudi svetovno znanih avtorjev, ki so za znano franšizo sicer napisali skladbo, pa so filmski producenti menili, da ni primerna — zaradi naslova, vsebine, ritma ... Izbrali smo nekatere izmed njih.

SHIRLEY BASSEY — MR. KISS KISS BANG BANG IN JOHNNY CASH — THUNDERBALL (1965)

Prva se je za naslovno skladbo Bondovega filma Thunderball borila valižanska pevka Shirley Bassey s skladbo Mr. Kiss Kiss Bang Bang. Producenti filma so jo zavrnili zaradi naslova in ker je bila predolga. Skrajšano različico pesmi je poskušala zapeti tudi Dionne Warwick, a ji je pozneje Shirley nagajala z avtorskimi pravicami. Istega leta se je za Bondovo skladbo potegoval tudi Johnny Cash, a menda ni nikoli zares prišel v ožji izbor. V zadnjih trenutkih vse te drame je producentom že tekla voda v grlo. Naročili so novo skladbo Thunderball. Uspešno jo je zapel Tom Jones.

 

BLONDIE — FOR YOUR EYES ONLY (1981)

Za Bondov film For Your Eyes Only iz leta 1981 je ikonična skupina novega vala Blondie ustvarila synth-popskladbo z istim naslovom. Producenti filma so jo zavrnili in izbrali drugo, ki sta jo napisala Bill Conti in Michael Leeson. Blondie so vseeno prosili, naj jo zapoje brez preostalih članov zasedbe, a je ponudbo zavrnila. Jo je pa sprejela škotska igralka in pevka Sheena Easton. Njena izvedba je dosegla četrto mesto na lestvici Billboard Hot 100 in osmo na britanski lestvici singlov.  Zmagovalna pesem je bila leta 1982 tudi nominirana za oskarja za najboljšo izvirno skladbo.

 

PULP — TOMORROW NEVER LIES (1997)

Za film Tomorrow Never Dies so producenti povabili kar 9 izvajalcev oz. zasedb, med njimi The Cardigans, Saint Etienne, Duran Duran in Swan Lee ter skupino Pulp, katere skladba Tomorrow never Lies je bila — na precejšnje razočaranje frontmana Jarvisa Cockerja — zavrnjena. Zasenčila jo je Sheryl Crow s skladbo Tomorrow Never Dies, ki se je uvrstila na 12. mesto britanske lestvice.

 

RADIOHEAD - SPECTRE (2015)

Skladba, namenjena za predzadnji Bondov film Spectre — producenti so zanjo  prosili zasedbo Radiohead — je bila menda preveč melanholična in temačna. Režiser Sam Mendes jo je sicer želel uporabiti med filmom, a je pozneje menil, da bo tudi tam preveč moteča. Ustvarjalci filma so se končno odločili za skladbo pevca Sama Smitha Writting’s on the Wall.

Andrej Karoli, Katja Stojnič