Za večino preživljanje epidemije vsekakor ni ležanje na kavču in gledanje televizije. Je pa res, da morda v teh koronskih časih še bolj kot drugih potrebujemo prav ta odklop od težav – dobra knjiga, dober film in dobra serija. Prav je, da si ga privoščimo, če smo med tistimi srečniki, ki si ga lahko.

O fenomenu vzpona in uspeha televizijskih serij pa ne le o tem se je Nataša Štefe pogovarjala z ravno pravimi sogovorniki. V studiu sta bila Aljoša Harlamov, urednik pri Cankarjevi založbi, publicist, literarni kritik in pisec, tudi soavtor podkasta OBOD o žanrski umetnosti in Jela Krečič, avtorica tako filozofskih kot leposlovnih del, akademska raziskovalka fenomenov v popularni kulturi in sodobni umetnosti, sourednica dveh zbornikov posvečenih filmu in televizijskim serijam. Po telefonu pa smo v ZDA poklicali še pisateljico Katjo Perat.

Foto: Pexels

Debata o fenomenu popularnosti TV-serij in o nekaterih najodmevnejših serijah leta 2020

Za večino preživljanje epidemije vsekakor ni ležanje na kavču in gledanje televizije. Je pa res, da morda v teh koronskih časih še bolj kot v drugih potrebujemo prav ta odklop od težav – dobra knjiga, dober film in dobra serija. Prav je, da si ga privoščimo, če smo med tistimi srečniki, ki si ga lahko.

O fenomenu vzpona in uspeha televizijskih serij, pa ne le o tem, se je Nataša Štefe pogovarjala z ravno pravimi sogovorniki. V studiu sta bila Aljoša Harlamov, urednik pri Cankarjevi založbi, publicist, literarni kritik in pisec, tudi soavtor podkasta OBOD o žanrski umetnosti, in Jela Krečič, avtorica tako filozofskih kot leposlovnih del, akademska raziskovalka fenomenov v popularni kulturi in sodobni umetnosti, sourednica dveh zbornikov, posvečenih filmu in televizijskim serijam. Po telefonu pa smo v Združene države poklicali še pisateljico Katjo Perat.

Netflix kot največji ponudnik na trgu je pravzaprav prisoten že 23 let, res pa se je z videom na zahtevo in pretakanjem vsebin nekje po letu 2013 vse spremenilo. Netflix ima po najnovejših podatkih iz oktobra letos več kot 195 milijonov naročnikov po vsem svetu (od tega 73 v ZDA), prisoten pa je tako rekoč v vseh državah sveta (razen na Kitajskem, v Severni Koreji, Siriji in na polotoku Krim).  A Netflix sploh ni edini igralec: tu so še Hulu, HBO, Amazon Prime. Tudi Apple ima svoj pretočni kanal, vse popularnejši postaja tudi Disney Plus.

"Absolutno je Netflix zelo premešal karte v Hollywoodu, zdi se, da se bodo morali novi paradigmi pretočnih vsebin priključiti tudi klasični filmski studii. Neverjetno je, da Netflix tudi po sedmih letih še naprej izvaja svetovno ekspanzijo. Med koronakrizo pa je dobil še več odjemalcev." – Jela Krečič

Najprej so pretočniki prišli po televizijo:

"V hipu, ko se bo pojavil pretočnik, ki bo ponujal športne prenose, odpovem televizijo, ker zame ne bo več imela smisla." – Aljoša Harlamov

"Smo pa tudi utrujeni od konstantne izbire … Televizije še ni konec, še ima svojo funkcijo. Ta velikanska svoboda je tudi oblika hude torture. Sama bi si želela, da bi programi bili malce bolj kurirani." – Jela Krečič

"Ko začnem gledati serijo in pogledam kako sezono, ne neham gledati, tudi če postane slaba, a vztrajam, ker sem te vrste človek." – Aljoša Harlamov

Marcel Štefančič pravi, da so serije danes videti kot filmi.

"Kakovostna televizija, ki se je začela v začetku 21. stoletja, temelji na obratu k realizmu. Ta realizem za sabo potegne tudi junake, ki so iz mesa in krvi, torej tudi šibki, problematični, nemoralni …" – Jela Krečič

"Težje najdem dobro knjigo, ki opisuje sodobno ljubezen, kot pa dobro serijo. Književnost je tu malo zaspala." – Aljoša Harlamov

Kot ljudi nas še vedno najbolj navdušujejo drugi ljudje:

"Mislim, da imajo serije moč v tem, koliko časa preživimo z nekimi liki. Ljudje smo imeli od nekdaj veliko potrebo po fikciji in po zadrževanju v njej." – Katja Perat

Sogovorniki priporočajo v ogled:

Aljoša HarlamovThe Boys (2. sezona), The MandalorianThe OutsiderThe Plot Against AmericaLovecraft Country in seveda Star Trek

Jela Krečič: Curb Your Enthusiasm, Perry Mason, Rake, The Crown, Mrs. America

Nataša Štefe: After Life, Years and Years, The Loudest Voice, Emily in Paris

Katja Perat: Tiger King, The Undoing

Nataša Štefe