Glasba

Nevzdržna situacija za delavce v glasbeni industriji

Že od sredine marca se je več kulturnih ustanov in združenj večkrat obrnilo na pristojne organe s peticijami in predlogi za izboljšanje situacije, a vidnejših rezultatov ni bilo

LScI5znw.jpeg
foto: Marko Alpner

Prejšnji teden je v več evropskih mestih potekal protest delavcev v glasbeni industriji. Pod ključnikom #WeMakeEvents so se zbrali tudi v Veliki Britaniji, kjer se je protest odvil v več mestih, kulturna prizorišča pa so se na dneve shodov obarvala rdeče. Opozarjali so predvsem na več kot milijon delavcev v glasbeni industriji, ki jim je zaradi nove koronavirusne bolezni že več kot 4 mesece delo onemogočeno in zdi se, da dela v običajnem obsegu ne bodo mogli opravljati vsaj do pomladi prihodnje leto. Glasbeno oziroma širše – industrijo srečanj – sestavlja več različnih poklicev, kot se morda sprva zdi – od tistih, ki skrbijo za tehnične vidike, kot so zvok, luči in slika, do tistih, ki na koncertnem odru nikoli ne stojijo, temveč se ukvarjajo z logistiko, načrtovanjem turnej in z založništvom. Hude omejitve za izpeljavo javnih prireditev tako glasbenike in njihove sodelavce rinejo na rob preživetja. Dva od pobudnikov tihega shoda delavcev v glasbeni industriji, ki se je odvil pretekli petek, sta koncertna organizatorja Črt Batagelj in Matej Ahlin.

"S shodom smo želeli opozoriti na naše krizno stanje. Predlogi so sila preprosti: naj NIJZ začne vsem dajati ista pravila, naj ne bodo diskriminatorni. Glede vlade pa, naj najde način, kako ves sektor spravi nad vodo, ker bomo počasi izumrli." - Črt Batagelj

"Marsikatera družina je bila odvisna od glasbene industrije. Nekateri so že zamenjali poklic in šli delat druge stvari, ki niso niti približno povezane z glasbenim poslom. To pomeni, da bo vedno več ljudi zamenjalo poklic in ko bodo dobili službe drugje, se ne bodo več vračali v negotov posel, za katerega se iz danes na jutri ne ve, kako bo potekal." - Matej Ahlin