Pri Evropski zvezi avtomobilskih proizvajalcev so razkrili, da je bilo na cestah EU ob koncu leta 2018 več kot 267 milijonov vozil, največ v Nemčiji, nekaj več kot 47 milijonov. Takrat je bil povprečen avto star 10,8 leta. Najstarejše avte vozijo v Litvi, Estoniji in Romuniji, starejše od Slovencev vozijo tudi Španci, Portugalci, Italijani, Grki, Hrvati. Daleč najmlajše avte vozijo v Luksemburgu, pa v Veliki Britaniji in Avstriji. Pri nas imamo sicer občutek, da je naš vozni park precej star, a je bila leta 2018 povprečna starost avtomobila v Sloveniji 10,1 leta, torej je bil celo nekaj mlajši od povprečja. Kar zadeva povprečje vozil na tisoč prebivalcev, pa je Slovenija s številko 652 celo na sedmem mestu v EU – evropsko povprečje je 610 motornih vozil. Številke so morda na nek način kar malo presenetljive, ampak Andrej Brglez ugotavlja, da obstajajo vzroki za to. Pogledati je treba nekaj deset let nazaj.

Mogoče imamo občutek, da je naš vozni park precej star, a je bila leta 2018 povprečna starost avtomobila v Sloveniji 10,1 leta, torej je bil celo nekaj mlajši od evropskega povprečja

Pri Evropski zvezi avtomobilskih proizvajalcev so razkrili, da je bilo na cestah EU ob koncu leta 2018 več kot 267 milijonov vozil, največ v Nemčiji, nekaj več kot 47 milijonov. Takrat je bil povprečen avto star 10,8 leta. Najstarejše avte vozijo v Litvi, Estoniji in Romuniji, starejše od Slovencev vozijo tudi Španci, Portugalci, Italijani, Grki in Hrvati. Daleč najmlajše avte vozijo v Luksemburgu, pa v Veliki Britaniji in Avstriji.

Kar zadeva povprečje vozil na tisoč prebivalcev, pa je Slovenija s številko 652 celo na sedmem mestu v EU – evropsko povprečje je 610 motornih vozil. Številke so morda na nek način kar malo presenetljive, ampak Andrej Brglez ugotavlja, da obstajajo vzroki za to. Pogledati je treba nekaj deset let nazaj.

Zdaj se zapeljemo z enim tistih, ki tudi pri nas nižajo povprečje starosti. Zdaj smo oznake – se pravi kombinacijo črk pri Mercedesu – nekako osvojili in vemo, kaj pomeni B: nekoliko več kot A; C in E pa sta še več. Podobno bi pričakovali pri oznakah z začetkom GL. GLA, GLC in GLE so privlačni trendovski športni terenci. A GLB tu nekako izstopa. Gre za kompaktnega cestnega terenca, ki se z oglato, pa vseeno privlačno obliko nekoliko odmika od prej omenjenih. Notranjost je sicer (pričakovano) precej podobna tisti v običajnem razredu B, zato pa se GLB dobesedno baha z izjemno prostorno notranjostjo. Zadaj je mogoče (za 1200
evrov doplačila) namestiti tudi šesti in sedmi sedež, a če ju zložimo, je prtljažne prostornine še vedno za 500 litrov, če pa naslon zadnje klopi prekucnemo, dobimo skupno kar 1,7 kubika prostora. Jasno je torej, da so se v Stuttgartu namenili oblikovati kompaktnega terenca, ki bo še vedno dovolj privlačen, tudi še vedno pravi mercedes, hkrati pa izrazito bolj družinski kot vsi ostali.

Kar zadeva pogonske komponente GLB prinaša vse, kar pričakujemo. Rekli smo, da gre bolj za družinskega prevoznika, ki pa ima ob potovalnem udobju vseeno dobre zmogljivosti. Motor je znan dvolitrski 140-kilovatni turbodizel, ki z odličnim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom zagotavlja, da vozilo tudi kar odločno pospeši, če je treba, povprečje porabe pa se da spraviti pod 7 litrov.

Da gre za pravega predstavnika te vrhunske nemške znamke avtomobilov, ne nazadnje dokazuje tudi bogat seznam asistenčnih sistemov in nekaterih dodatkov, ki poskrbijo, da cena poskoči, kot se za tega prestižnega proizvajalca spodobi. Paket AMG-line, zaradi katerega je GLB videti še privlačnejši, stane več kot 3000 evrov, paket, ki vsebuje tudi matrične žaromete, naslednjih 3100 in skupaj s še nekaj dobrotami vse skupaj hitro preseže 40 tisočakov. Dobimo pa res prostoren, uporaben, zmogljiv in moderno opremljen avtomobil.

Za konec še opozorilo. Tudi povprečje let tistih, ki bodo na cestah v prihodnjih dneh, se bo precej znižalo, zato bodite še bolj previdni. Srečno vsem.

Janez Martinčič