Oči svetovne športne javnosti so te dni uprte v Francijo, kjer se kolesarji merijo na slovitem Touru. Kolesarstvo postaja eden izmed najbolj prestižnih in gledanih športov, zato ekipe vedno večjo pozornost posvečajo tudi testu in razvoju opreme. Ekipa Jumbo-Visma, katere član je tudi Primož Roglič, že dlje časa sodeluje z nizozemsko Univerzo za tehnologijo v Eindhovnu, kjer so za namene testiranj opreme zgradili tudi 3D model slovenskega kolesarskega šampiona. O sodelovanju med univerzo in ekipo Jumbo-Visma smo se pogovarjali s profesorjem Bertom Blocknom, znanstvenim direktorjem vetrovnika.

Foto: Bart van Overbeeke

Profesor Bert Blocken, znanstveni direktor vetrovnika v Eindhovnu, o sodelovanju med kolesarsko ekipo Jumbo-Visma in nizozemsko Univerzo za tehnologijo

Oči svetovne športne javnosti so te dni uprte v Francijo, kjer se kolesarji merijo na slovitem Touru. Kolesarstvo postaja eden izmed najbolj prestižnih in gledanih športov, zato ekipe vse večjo pozornost posvečajo tudi testu in razvoju opreme. Kolesarski ekipi Jumbo-Visma, katere član je tudi Primož Roglič, pri testih opreme in doseganju čim bolj optimalne aerodinamike pomaga Univerza za tehnologijo v Eindhovnu, kjer imajo vetrovnik, namenjen takšnim testiranjem. 

"Dirke, kot je Tour, zahtevajo leta priprav, ki jih lahko primerjamo s sestavljanko. Največji del sestavljanke je seveda športnik sam, ampak potem so tukaj posamezni delčki. Mi predstavljamo samo en delček, skrbimo za aerodinamiko. Naše delo je, da se ta del ustrezno ujame z drugimi deli. Je majhen prispevek, a včasih so potrebni tudi ti majhni prispevki." - profesor Bert Blocken, znanstveni direktor vetrovnika v Eindhovnu

Primož Roglič ima v Eindhovnu tudi svoj 3D model iz plastike, ki je vedno v vetrovniku in ga uporabljajo za testiranja:

"Dejstvo je, da potovanja vzamejo veliko časa in sploh med letom so kolesarji zelo zaposleni s treningi in tekmami ter že zato veliko potujejo. Testiranja kakšnega novega dela opreme lahko trajajo veliko več kot samo nekaj ur, zato jih je včasih nemogoče narediti s kolesarji. Tudi zato smo se odločili za izdelavo tega 3D-modela. Z njegovo pomočjo lahko zdaj ugotovimo, kateri dres, čelada in nogavice naredijo kolesarja hitrejšega."

 

Foto: Bart van Overbeeke/Eindhoven University of Technology

Tina Šoln