Jutro

Hip hop korenine ameriškega vzhoda

Glasbena zgodba o hiphopovski sceni vzhodne obale Združenih držav Amerike. O zgodnjih začetkih, ki so jih zaznamovali trije didžeji, ter poznejših primerjavah Tupaca in Biggieja

IMG_8832
Andrej Karoli in Borja Močnik
foto: Val 202/Jernej Sobočan

O zgodnjih začetkih, ki so jih zaznamovali sveta trojica didžejev, MC-ji in prve zasedbe. Med njimi ne bi mogli spregledati skupine Beastie Boys ter Ricka Rubina, ki je vzhodno sceno približal celotnemu spektru ameriške družbe.

"Beastie Boys uletijo kot eni mladi pankerji. Za njih je bil ključen Rick Rubin, ki je poštekal, da se da aparat izražanja hip hopa plasirati tudi belemu srednjemu razredu oziroma celemu spektru ameriške družbe." - Borja Močnik

Kako pa je s primerjavami Vzhoda in Zahoda? Ali lahko rečemo, da je imel zahod Dr. Dreja in Snoopa, vzhod pa Tupaca in Biggija?

"Vse primerjave se mi zdijo neprimerne. Recimo da Tupac spada bolj na zahod, če pogledamo, kdo ga je produciral. Primerjava Biggieja in Tupaca pa je bila bolj ko ne medijsko napihnjena." - Borja Močnik

O hip hop izvajalcih, ki krojijo današnjo glasbeno sceno, bomo čez 20 let težko govorili na podoben način kot danes o vzhodni ali zahodni sceni. Kot pravi Borja, je minilo toliko časa, da gre danes pri hip hopu za institucijo, kjer so mejniki med ulično izraznostjo in produktom industrije zamegljeni. Industrija je vse skupaj pojedla.