Vlada je razpravi o spremembah medijske zakonodaje po burnem odzivu javnosti prejšnji teden vendarle odmerila nekaj tednov za javno razpravo do začetka jeseni. Kakšne javne medije potrebujemo in v kakšnem položaju so ti, odgovarja raziskovalec medijev na britanski univerzi Goldstmiths profesor Des Freedman.

Kakšne javne medije potrebujemo in v kakšnem položaju so ti?

Vlada je razpravi o spremembah medijske zakonodaje po burnem odzivu javnosti prejšnji teden vendarle odmerila nekaj tednov za javno razpravo do začetka jeseni. Kakšne javne medije potrebujemo in v kakšnem položaju so ti, odgovarja raziskovalec medijev na britanski univerzi Goldstmiths profesor Des Freedman.

"Gre za zelo zahtevne čase. Po eni strani se krepi potreba po zaupanja vrednih, nepristranskih in kakovostnih medijskih vsebinah, po drugi strani pa postaja politična klima izjemno neugodna. Številne vlade javnim medijem odrekajo oziroma zmanjšujejo finančno podporo. Na Poljskem ali Madžarskem vladajoča politika izkorišča sistem javnih medijev za svojo lastno propagando, ti pa zato izgubljajo zaupanje javnosti. V nekaterih drugih delih Evrope so javni mediji deležni zelo visoke podpore in zaupanja, a jih po drugi strani spodkopavajo vse močnejši in številčnejši komercialni tekmeci. Če bodo hoteli ostati konkurenčni, bodo potrebovali izdatnejšo pomoč. Smo v časih, ko bi se morali zavzemati za obstanek javnih medijev in bolje opolnomočiti pristen javni medijski servis, vanj vlagati. Potrebujemo namreč bolj svež, sodobnejši digitalni pristop, s katerim bomo nagovarjali mlada občinstva. A vidimo angažirano političen intervenističen pristop in pritisk v obliki zmanjšanja financiranja, kar je zelo neugodno za prihodnost javnih medijev v Evropi."

Na vprašanje, kako naj mediji naslavljajo zelo širok spekter občinstva, da se bodi izognili napačnemu oziroma prisiljenemu konsenzu med njimi, Freedman odgovarja:

"Javni mediji ne morejo preprosto ustoličeno obsedeti na svojem položaju z izgovorom, da jih že sama funkcija javnega medija dela nedotakljive. Javni mediji morajo dokazati svojo vrednost za javnost. In prav zato morajo znati predstavljati vse raznovrstne dele te javnosti tako na področju političnih prepričanj, demografskih skupin, etničnih, religioznih ozadij in tako naprej. In v tem je bistvo javnega medija: do svojih javnosti morajo pristopati kot do takih, kakršne so. Prepoznati morajo vso različnost v svoji javnosti in jo kot tako negovati."

Maja Ratej