Igranje glasbe in glasbena teorija sta med seboj zelo povezani, saj brez enega ni drugega, a predvsem učenje teorije se zdi marsikateremu učencu nepotrebno in nadležno. Na Fakulteti za računalništvo in informatiko so povezali glasbene izkušnje z računalniškimi in programerskimi znanji ter pripravili spletno platformo Trubadur. S pomočjo elementov igrifikacije, ki predstavlja pomemben didaktični proces, želijo učencem približati in osmisliti učenje glasbene teorije, hkrati pa s tovrstno platformo tudi razbremenijo učitelje, saj učenci takoj vidijo pravilne rezultate pri posameznih vajah.

O igrifikaciji didaktike in njenem pomenu za učenje glasbe razmišlja dr. Matevž Pesek, docent na Fakulteti za računalništvo in informatiko v Ljubljani in eden izmed ustvarjalcev platforme Trubadur.

Na Fakulteti za računalništvo in informatiko pripravili spletno platformo Trubadur, ki z elementi igrifikacije približuje učenje glasbene teorije

Igranje glasbe in glasbena teorija sta med seboj zelo povezana, saj ni prvega brez drugega. Predvsem učenje teorije se zdi marsikateremu učencu nepotrebno in nadležno. Na fakulteti za računalništvo in informatiko so povezali glasbene izkušnje z računalniškimi in programerskimi znanji ter pripravili spletno platformo Trubadur. Na FRI se s pridobivanjem informacij iz glasbe ukvarjajo že dalj časa, v prvi stopnji razvoja aplikacije pa so se razvijalci in študentje, ki so sodelovali pri vzpostavitvi platforme, povezali s Konservatorijem za glasbo in balet v Ljubljani, kamor se dijaki vpisujejo iz različnih glasbenih šol iz vse Slovenije in posledično z različnim teoretskim predznanjem.

Za zdaj sta za učenje na voljo dve igri, v katerih mora igralec prepoznati glasbene tone in ritem, v glasbenih šolah jih poznajo kot intervalni in ritmični narek. Platforma temelji na metodi igrifikacije, uporabljeni so elementa pridobivanja značk in lestvica najboljših tekmovalcev: "Lestvica najboljših tekmovalcev je zanimiva zato, ker se je učencem zelo dobro zdelo, da vidijo rezultate drugih, niso pa bili tako navdušeni, da lahko drugi vidijo njihove rezultate. Učenec si lahko izbere poseben psevdonim, s katerim tekmuje. Vsi pa vedo za psevdonim profesorja Šavlija in učenci zelo radi tekmujejo proti njemu, ker je dodaten izziv premagati svojega učitelja, s tem da se potrudiš igrati dalj časa in izbereš kompleksnejše nivoje," pojasnjuje  dr. Matevž Pesek iz Laboratorija za računalniško grafiko in multimedijo.

Tina Šoln