Kaj se je dogajalo v ozadju odpovedi in združevanj letov?

Mojca Oberstar, ki je v Adrii postavljala mreže letov, pripoveduje, da je bilo zadnje obdobje zaradi nenehnih odpovedi in združevanj letov zelo stresno, saj so včasih kar pokali po šivih. Razložila je tudi, kaj so sloti, o katerih se je po stečaju Adrie veliko govorilo. Slot je dovoljenje za izvajanje leta na letališče ali z njega na določen datum in ob določeni uri. Ali so sloti Adrie res še živi?

”Ti sloti so napisani na Adrio, Adrie pa ni več. V takšnih primerih slote uvrstijo na nekakšno prioritetno listo in jih ponudijo tistim, ki jih potrebujejo. Tako določajo procedure, ki naj bi se jih držali. Za zimo smo morali vse slote Adrie vrniti.”

Kaj pa se je dogajalo v ozadju združevanja in odpovedovanja letov? Ko so jim povedali za odpoved ali združitev, se je številnim zaposlenim v Adrii življenje postavilo na glavo, saj so se podrle vse kocke, ki so bile že postavljene, pripoveduje Mojca Oberstar. Pogreša svoje delo?

”Pogrešam, čeprav bi delala le še leto in pol. Praznina. Žal mi je. Zelo žal.”

Izpolnjevali so najrazličnejše želje

Adria je bila zelo uspešen čarterski prevoznik.  Čarterski leti so leti za končnega naročnika, ki najame letalo, je razložila Tjaša Bric.  Letala Adrie so najemali turistične agencije,  športni klubi, orkestri … Med čarterske prevoze pa sodijo tudi protokolarni leti. Velikokrat so se znašli pred najrazličnejšimi izzivi. Ko so vozili orkester, so morali na Airbus 320 naložiti tudi harfo, se spominja Tjaša Bric:

”Marsikdo še zdaj ne verjame, ampak našim kolegom je uspelo, da so jo spravili skozi vratca prtljažnega prostora. Zaradi palice za skok v višino, ki ne naredi dovolj loka, pa je bilo treba odstraniti celo prvo steklo v pilotski kabini, le tako so jo lahko dali v letalo.”

Letala so najemali tudi zaradi praznovanj.

”Naročnik iz Slovenije je za svoj rojstni dan družbo peljal na Ibizo.”

Vsako leto je bilo manj čarterjev, razlaga Tjaša Bric, čeprav so bili za Adrio še vedno dober posel:

”Predstavljali so deset odstotkov letov in dvajset odstotkov finančne realizacije.”

 

Vsak dan odpovedi in združevanja

V komerciali Adrie Airways je Marjetka Koglot s svojimi sodelavkami in sodelavci skrbela za to, da so bili leti pravilno objavljeni, popisati so morali vse, od tipa letala do podatkov o sedežih. Povedala je, da so morali v primerih združevanj letov zelo hiteti, saj so jih pogosto o spremembah obvestili tik pred zdajci, kar je povzročilo hudo časovno stisko. Če so lahko, so na pomoč priskočili tudi zaposlenim, ki so bili v neposrednem stiku z nezadovoljnimi in jeznimi potniki. Bili so zelo obremenjeni, saj so se odpovedi in združevanja letov vrstili skoraj vsak dan.

”To je bila norišnica.”

Marjetka Koglot je opisala tudi to, kako so skrbeli za posebne potnike in posebno prtljago.

”Veliko Britancev se je prišlo poročit v Slovenijo, Bled je bil še posebej priljubljen. Bodoče neveste so imele razkošne poročne obleke, ki jih ni bilo mogoče pospraviti v kovčke, zato smo zanje našli prostor v kabini.”

Na dan, ko bi morala praznovati trideseto obletnico svojega službovanja v Adrii, so dobili obvestilo, da gre Adria Airways v stečaj.

”Zelo mešani občutki …”

Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever

Tatjana Pirc