Ime tedna je Jure Berk, inovator in podjetnik, ki je izdelal najlažje kolo na svetu in zanj na nemškem inštitutu za kakovost prejel tudi certifikat ISO. Cestno kolo iz karbonskih vlaken s skupno težo 3.986 gramov je za slabe tri kilograme lažje od koles, ki jih uporabljajo profesionalni cestni kolesarji.

"Vse se je začelo v srednji šoli, moja prva štipendija je šla za nakup ogljikovih vlaken. Na začetku je bilo veliko ljudi skeptičnih, tudi sam, a treba je vztrajati. Je pa takšno 'igranje' finančno pogojeno, ker so materiali dragi.Takrat sem imel poleg štipendije tudi dohodke kot kolesar in vsi prihodnki so šli za hobi, ki je prerasel v posel."

Jure Berk pravi, da samo okvir takšnega kolesa stane od osem tisoč do deset tisoč evrov, zato kolesa ne bo mogoče dobiti na trgu. Bi ga pa seveda izdelali za nekoga, ki bi si ga resnično želel, pove. V pogovoru je dejal še, da ga zaenkrat ne mikajo druge panoge, ostaja namreč zvest kolesarski industriji, čeprav vidi uporabnost karbonskih vlaken tudi v drugih panogah.

"Kompoziti se vedno bolj uporabni v letalski industriji in avtomobilstvu. Vsekakor bo šel razvoj v to smer, v transportne namene, kjer želijo čim več privarčevati. Zdaj namreč vozila porabijo več energije, ker so težka."

Jure Berk je izdelal najlažje kolo na svetu in zanj na nemškem inštitutu za kakovost prejel tudi certifikat ISO. Cestno kolo s težo 3.986 gramov je za slabe 3 kg lažje od koles, ki jih uporabljajo profesionalni kolesarji

Ime tedna je Jure Berk, inovator in podjetnik, ki je izdelal najlažje kolo na svetu in zanj na nemškem inštitutu za kakovost prejel tudi certifikat ISO. Cestno kolo iz karbonskih vlaken s skupno težo 3.986 gramov je za slabe tri kilograme lažje od koles, ki jih uporabljajo profesionalni cestni kolesarji.

"Vse se je začelo v srednji šoli, moja prva štipendija je šla za nakup ogljikovih vlaken. Na začetku je bilo veliko ljudi skeptičnih, tudi sam, a treba je vztrajati. Je pa takšno 'igranje' finančno pogojeno, ker so materiali dragi. Takrat sem imel poleg štipendije tudi dohodke kot kolesar in vsi prihodnki so šli za hobi, ki je prerasel v posel."

Jure Berk pravi, da samo okvir takšnega kolesa stane od osem tisoč do deset tisoč evrov, zato kolesa ne bo mogoče dobiti na trgu. Bi ga pa seveda izdelali za nekoga, ki bi si ga resnično želel, pove. V pogovoru je dejal še, da ga zaenkrat ne mikajo druge panoge, ostaja namreč zvest kolesarski industriji, čeprav vidi uporabnost karbonskih vlaken tudi v drugod.

"Kompoziti se vedno bolj uporabni v letalski industriji in avtomobilstvu. Vsekakor bo šel razvoj v to smer, v transportne namene, kjer želijo čim več privarčevati. Zdaj namreč vozila porabijo več energije, ker so težka."

Glasuj za ime tedna

Rezultati

Kandidata sta bila še:

Manca G. Renko, umetniška vodja festivala Fabula, najodmevnejšega mednarodnega literarnega festivala pri nas. V osemnajsti izvedbi so vnovič postregli z izjemnim izborom gostov v teoretskem fokusu pa s sogovorniki odprli številna vprašanja na temo igre moči.

Gregor Kos, iz Prečne pri Novem mestu, ki je na dvorišču domače hiše našel delček 5,5 tone težkega meteorita. Ta je pred dnevi eksplodiral nad Slovenijo in Hrvaško, najdba 203 gramskega meteorita, ki so ga poimenovali Novo mesto, pa je za strokovnjake pravi praznik naravoslovja.

Za poslani SMS smo še posebej hvaležni, saj tako prispevate tudi 1 € za socialno ogrožene otroke. Vsa zbrana sredstva namreč namenjamo projektu Botrstvo v Sloveniji, ki pomaga otrokom v hudih finančnih in socialnih stiskah. Vse pomembne informacije o projektu, kakor tudi zgodbe otrok v stiski, smo zbrali tukaj. Kako seštevamo glasove, smo zapisali v pravilih glasovanja. Ime tedna postane kandidat z najvišjim seštevkom glasov poslušalcev v eter, s SMS-i in deležem glasov na spletni strani (največ 10).

Rok Kužel