Nedeljski gost

Ni potrebnih veliko korakov, da najdeš sebe in si v življenju srečen

Dr. Andrej Pompe je v slovensko oglaševanje vstopil na začetku devetdesetih z ustanovitvijo agencije Formitas, kjer je še vedno partner

Andrej Pompe1
foto: Osebni arhiv

Je avtor več kot 140 jinglov za oglase, napisal je pesem za legendarni Frutek: režemo, sekljamo … Pogosto ga srečate v predavalnicah, kjer pri mladih vzpodbuja inovativnost in ustvarjalnost v podjetništvu. Je ustanovni član skupine Panda, ki že štiriintrideseto leto sooblikuje slovensko pop-rock-jazz sceno s svojo avtorsko glasbo.

Njegova strast so blagovne znamke, trenutno je aktiven v turizmu, navdušen je nad aktualnim povezovanjem Slovenije z Luko Dončićem.

“Vsako tako sodelovanje s športnikom je za državo pomembno. Zato je povezovanje med “I feel Slovenia” in Lukovim klubom odlična poteza. Še posebej, ker je Luki naklonjena tudi vsa slovenska javnost in prepričan sem, da ni človeka, ki bi rekel, da je bil denar za to promocijo stran vržen.”

S tržnim komuniciranjem se dr. Andrej Pompe ukvarja že vso svojo kariero, blagovne znamke so predmet njegovega raziskovanja. “V poslu je pomembno, da si prepoznaven in zapomnljiv. Identiteta je ključna stvar, za posel, državo, mesto ali izdelek, je obraz.”

Spodbuja šolski sistem kreativne ljudi?
“Človek se rodi pameten, potem ga pa skozi šolanje in vzgojo naredijo butca. Na predavanja dobim devetnajstletnike, ki povedo, da v gimnaziji ali srednji ekonomski šoli niso počeli nič ustvarjalnega. No, nič ni zamujenega, da se spodbuditi ustvarjalnost v posamezniku.”

Glasba je stalnica v življenju dr. Andreja Pompeta, najprej skupina Predmestje, potem Panda, v kateri ustvarja že štiriintrideseto leto.

“Z začetka kariere bi izpostavil sodelovanje z Marjetko Falk in Vladom Kreslinom. Pesem Ljubimec moj je prva skladba, ki sem jo kadarkoli poslal na Slovensko popevko. Bila je nagrajena.”

Leta 1991 je postal kreativni direktor in solastnik agencije Formitas, kjer je še vedno eden od treh partnerjev. Je avtor več kot 140 jinglov za oglase, sredi devetdesetih jih je nekaj ustvaril tudi za Val 202.

“Če znaš še tako enostavno sporočilo oblikovati kot zgodbo, ki se potrošnika dotakne, potem si uspešen. Pripovedovanje zgodb je samo en način, ki se ga sedaj bolj izpostavlja. Treba je znati prenesti sporočilo ali doživetje na način, da ga ljudje radi poslušajo, da si ga zapomnijo in še boljše, da ga znajo povedati naprej.”

Kolesarjenje mu pomeni meditacijo, postavlja si cilje, ki jih lahko z nekaj truda doseže. “Ne smeš si postaviti prevelikega cilja, ampak si moraš postaviti take cilje, ki jih je mogoče doseči z malo truda in to dela človeka srečnega. Če si postaviš prevelik cilj, ga težko dosežeš, si frustriran in nesrečen. Frustracija je zaradi neuspeha, vendar smo zanjo krivi sami, zaradi previsokih ciljev. Če si postaviš primerne cilje, ves čas doživljaš napredek in si ves čas po malem srečen.”