Kulturnice

V bajkah in mitih iščem odtise življenja

V Slovenski kinoteki bo današnji večer posvečen pisatelju in režiserju Borisu Višnovcu, v Prešernovem gledališču Kranj pa bo v petek premiera monodrame Večja od vseh v režiji Alena Jelena

86178671_188801205559044_187644020195852288_n
Boris Višnovec in ena izmed njegovih prvih kamer.
foto: Matevž Polajnar

V kranjskem Stolpu Škrlovec bo v petek ob osmih zvečer premiero doživela monodrama Roka Vilčnika Večja od vseh. V njej nas odrasla Pika Nogavička uči, da moramo ostati zvesti samim sebi. V svetu, ki nas sili v uniformiranost, je njeno življenje kot svetla luč v temnem tunelu. Njena drugačnost, nesprejemanje togih družbenih pravil in predvsem ohranjanje otroškosti so nam lahko v pomoč, ko se nam zdi, da ne moremo živeti drugače. Monodramo je režiral Alen Jelen.

“Monodrama govori o dejstvu, da smo se v želji po ugajanju drugim, spremenili. In to velikokrat na slabše.”

Slovenski filmski arhiv in Slovenska kinoteka pripravljata večer posvečen Borisu Višnovcu. Diplomirani ekonomist, kasneje pa uspešen pisatelj, je v svojem umetniškem in intelektualnem krogu doživel čas “mlade misli” in soočanja s svetom mladostnih izkušenj, razočaranj, razmislekom ter lovom za prej nedosegljivimi ideali. Poleg klasičnih, že uveljavljenih načinov izražanja kot objavljanja feljtonov, člankov, potopisov in poročanj o življenju v sosednjih in bolj oddaljenih deželah, izpopolnjevanja v umetniški in reportažni fotografiji, se je “zgodil” film.

“To je bilo obdobje med letoma 1960 in 1970, ko sem bil dve leti predsednik kino kluba Ljubljana. V druščini fotografov, športnikov in drugih smo v našem klubu snemali na 8mm kamere, ozvočenje pa smo sinhrono predvajali z magnetofonom.”

Na sporedu bodo trije kratki filmi. Deklica, Odtisi v Barju in Poslikane panjske končnice, so odslikava avtorjevega pestrega režijskega znanja iz časov, ko ameriški filmi še niso narekovali trendov.