Renault captur je bil ustanovitelj razreda manjših križancev – skupaj z edinim konkurentom tedaj, Nissanovim jukom. Zdaj, ko se je pojavil v drugi generaciji, je tekmecev že čez dvajset. Peljali smo legendarnega Suzukijevega jimnya, ki z bogato opremljenostjo ni več samo specialist za vožnje po kolovozih avstrijskih lovskih revirjev. Še enkrat spomnimo, da so lutke pri preskusnih trčenjih izjemnega pomena.

Peljali smo legendarnega Suzukijevega jimnya, ki z bogato opremljenostjo ni več samo specialist za vožnje po kolovozih avstrijskih lovskih revirjev

Sodoben avtomobilski svet je poln kompromisov. Še več; kompromise celo oglašujejo. “Mehki terenec,” najbolj kompromisarski model avtomobila kar je mogoče, je celo globalni hit. Zato godi vsake toliko peljati avtomobil brez kompromisov. Trdega terenca recimo. Trdega in majhnega, akoravno slednje ni več v modi. Suzuki Jimny je tak avtomobil. Z dolgo in slavno zgodovino. Leta 1970 so si Japonci umislili poceni, lahko in zmogljivo terensko vozilo, v začetku za razveseljevanje zgolj vojakov. Po Jimnyu pa lovske družine, gobarji in inkasanti ne bodo več nikoli isti.

V novi izvedbi pa je Jimny ob neuničljivosti pridobil še nekaj – atraktivno zunanjost. Po vzoru slavnejših sorodnikov, ki jih delajo pri Puchu, je oglat da bog pomagaj, v strupeno rumeno zeleni pa po nekem čudežu privlači poglede bolj kot kakšen italijanski super-športnik. Osnova in bistvo avtomobila pa so ostali enaki. Trda terenska zasnova s šasijo ter s štirikolesnim pogonom, ki ima možnost reduciranega prenosa; vse to poganja zmogljiv 1,5 litrski bencinski agregat. Če se kdo priduša, da je v menjalniku le pet prestav, naj ga potolažimo, da gre za napredek; dolga desetletja so imeli Jimnyi le štiri prestave. Ne bomo izgubljali besed s tem, kaj Jimny na terenu zmore. Naj le izdamo dogodek, ko nas je na kolovozu ustavil kmetovalec z avanturistično žilico. Pokazal je na strmal in pojasnil: “Moj sin si s traktorjem tja ne upa, jaz z mojim Jimnyem tja zapeljem vsak dan!”

Ta majhen, atraktiven in simpatičen avto pa je ob svojem ponovnem nastopu na slovenskem avtomobilskem trgu razbil še en mit. Čeprav se pri avtocestni hitrosti zdi da bo vsak trenutek razpadel, ima vozilce vse asistenčne sisteme, ki nam jih v petkrat dražjih avtomobilih prodajajo kot dodatno opremo za doplačilo. Se pravi led svetila, tempomat, opozorilo za zapuščanje voznega pasu, samodejno preklapljanje dolgih in zasenčenih luči in podobno. Ob tem, da je med našo vožnjo kot za stavo razbijal led na lužah resnih brezpotij, je mimogrede razbil še stereotip o tem, koliko v resnici stane zapletena avtomobilska elektronika v sodobnih limuzinah; vse te veledrage asistenčne sisteme v resnici sprogramira slabo plačan indijski programer do poldnevne malice.

Pripeljal se je novi Renaultov captur, ki podobno kot clio na videz ni doživel revolucije. Spremembe pa so v notranjosti, zadevajo predvsem prostornost (avtomobil je za 11 cm daljši, nekaj daljša je tudi medosna razdalja), pa tudi na splošno je vtis v notranjosti prijetnejši. Prtljažnik že v osnovni postavitvi pogoltne za krepko preko 400 litrov prtljage. Captur je postal sodoben tudi kar zadeva elektronske pomočnike za več udobja in varnosti, saj je teh že precej v osnovni opremi (tudi popolna svetlobna opremljenost v LED tehniki), za doplačilo pa se da dobiti praktično vse. Prenovljeni so tudi motorji, osnovni bencinski TCe zmore 74 kilovatov, zmogljivejši 96 in najzmogljivejši 110. Najnižja cena na ceniku je 13.990 evrov. Captur je bil do sedaj leto za letom najbolje prodajan model v tem vedno bolj priljubljenem in pisanem razredu. S prodajo blizu 2500 vozil letos ima namen to ostati še naprej.

Še enkrat o lutkah, ki jih uporabljajo pri preskusnih trkih in nam rešujejo življenja – nedvomno. Andrej Brglez najprej spomni, da se je začelo po drugi svetovni vojni, ko se je ameriški oficir, da bi preizkusil meje vzdržljivosti, zapeljal več kot 1000 km/h in se potem ustavil v 1,1 sekunde. Dandanes je tehnika tako napredovala, da množica senzorjev na in v lutki v pri preskusnem trku v milisekundi posreduje na tisoče podatkov o morebitnih poškodbah. Lutkam bomo postavili spomenik, o tem ni dvoma, pa magari v Moravčah, če ne drugje.

Zdaj pa vas opozorim še na zaključek izbora za Slovenski avto leta 2020. Pet finalistov imamo, vi ste jih izbrali: Renault clio, Opel corsa, VW T-cross, Škoda kamiq in Mazda CX-30. Drevi ob 20h. boste lahko na TV Slovenija spremljali finalno prireditev. Glasovali bomo novinarji sodelujočih medijev in tako izbrali Slovenski avto leta 2020.

 

Janez Martinčič