Heroji niso utrujeni, bi lahko rekli, če pomislimo na tiste, ki »furajo« v pižamah. David Razboršek, direktor Zavoda Vozim poudarja, da se rojevajo vedno nove in nove ideje, kako bi prepričali tiste, ki vozijo pijani, da ne bi sedli za volan. V Zavodu so tako s partnerji projekta z znanimi Slovenkami ustvarili tudi novo komunikacijsko orodje – Koledar gole resnice – da vsak dan opominja na dragocenost življenja, ki ga lahko prehitro ogrozijo nespametne odločitve. Andrej Brglez pa opozarja na rešitev, ki so se je lotili na Japonskem, kjer so tudi imeli velike probleme z vožnjo povezano z alkoholom. Tam je kriv in lahko kaznovan vsak, ki je vedel, da gre nekdo pijan za volan, pa tega ni preprečil. Skratka, krivcev je lahko več.

Na Japonskem je kriv in lahko kaznovan vsak, ki je vedel, da gre nekdo pijan za volan, pa tega ni preprečil.

Heroji niso utrujeni, bi lahko rekli, če pomislimo na tiste, ki “furajo” v pižamah. David Razboršek, direktor Zavoda Vozim poudarja, da se rojevajo vedno nove in nove ideje, kako bi prepričali tiste, ki vozijo pijani, da ne bi sedli za volan. V Zavodu so tako s partnerji projekta z znanimi Slovenkami ustvarili tudi novo komunikacijsko orodje – Koledar gole resnice – da vsak dan opominja na dragocenost življenja, ki ga lahko prehitro ogrozijo nespametne odločitve. Andrej Brglez pa opozarja na rešitev, ki so se je lotili na Japonskem, kjer so tudi imeli velike probleme z vožnjo povezano z alkoholom. Tam je kriv in lahko kaznovan vsak, ki je vedel, da gre nekdo pijan za volan, pa tega ni preprečil. Skratka, krivcev je lahko več.

Pri Škodi so zadnje čase hiteli predvsem z uvedbo modelov v izjemno hitrorastočem razredu SUV – najprej z največjim kodiaqom, potem manjšim karoqom in pred kratkim z najmanjšim kamiqom. A ne smemo pozabiti, da se je pred časom pripeljal tudi povsem nov limuzinski model scala, ki se je v mnogih ozirih – bomo rekli, precej odmaknil od prejšnjega dokaj cenenega modela rapid. Scala je narejena na sodobni platformi in opremljena z najsodobnejšimi tehnologijami; ob zdaj že kar obvezni LED tehnologiji recimo tudi z radarskim tempomatom, ki deluje do hitrosti 210 km/h.

Ob prostornosti, ki je nedvomno eden poglavitnih adutov novega modela (tudi s prtljažnikom, ki meri 467 litrov), je opaziti tudi velik napredek, kar zadeva materiale in izdelavo v kabini. Za dobro počutje potnikov skrbijo tudi novi sedeži.

Ena izmed znanih pogonskih možnosti je 1,6-litrski 85-kilovatni TDI, ki se v teh že bolj bencinskih ali celo hibridnih časih na prvo žogo morda marsikomu ne zdi najboljša izbira, a lahko potrdim, da se avtomobil s pomočjo samodejnega DSG pelje izjemno lahkotno in tudi dovolj živahno, ob tem je zelo razumna tudi poraba goriva. Če omenimo še prepričljivo podvozje, ki daje občutek zanesljive lege med vožnjo, potem je jasno, da so pri Škodi ponudili še en zanimiv in spodoben model, ki ne privablja s kakšnimi atraktivnimi posebnostmi, a se človek v njem zelo hitro počuti dobro in domače.

Renault ima novega clia, to gotovo že veste, čeprav je zelo verjetno, da ga marsikdo na cesti niti ne prepozna, saj se sedanja peta generacija po videzu ne razlikuje kaj dosti od prejšnje. No, morda še najprej po LED žarometih, ki so vgrajeni že v osnovni različici. Več posodobitve in izboljšav je v notranjosti, kjer je zaznati predvsem boljši splošen vtis, kar zadeva materiale in kakovost izdelave, posodobljen je info zabavni sistem, sredinski zaslon je lahko tudi velik 9,3-palčni.

Motorna paleta je posodobljena, nam so namenili 900-kubični trivaljnik s 75 kilovati moči. Mlinček se prijetno vrti, z zvokom seveda, ki je značilen za tovrstne bencinarje; šeststopenjski ročni menjalnik zgledno sodeluje. Je pa res, da avtomobil v taki kombinaciji ni ravno zmagovalec, kar zadeva porabo goriva.

Solidno opremljen clio, kot je bil testni (recimo, da je imel na voljo nekako vse, kar je danes že skoraj nujno), stane tam nekje blizu 15 tisočakov, če pa bi hoteli, da ima res vse, kar imajo veliki, pa lahko presežete 17 tisočakov.

Prenovljeni so vse tri različice modela Audi A4: limuzina, karavanski Avant in terenski allroad. Spremembe so vidne že na zunaj, nekateri dodatki predvsem stopnjujejo vtis športnega videza. Sicer je kar nekaj asistenčnih sistemov v serijski opremi, recimo Audi Pre sense city, ki do hitrosti 85 km/h opozori na nevarnost trčenja in tudi pomaga pri zaviranju. Skupno je na voljo devet bencinskih in dizelskih turbo motorjev, moči od 110 do 180 kilovatov, menjalniki so skoraj praviloma samodejni S tronic. A4 limuzina je najcenejša, stane 34.200 evrov, avant je za dobra dva tisočaka dražji.

Janez Martinčič