Glasba

Kako prodreti na azijske glasbene trge

Izkušnje glasbenih profesionalcev na azijskih trgih s svojstvenimi pravili delovanja

music-2805506_960_720
foto: Pixabay

Azijski glasbeni trg iz leta v leto viša prihodke z naslova digitalnih in fizičnih glasbenih izdaj. Prav zato postaja vedno bolj zanimiv za različne profile glasbenih profesionalcev, ki si s prodorom na azijski trg obetajo nove odjemalce glasbe ter bolj pregleden poslovni model. Na dunajskem glasbenem festivalu Waves Vienna je nedavno potekala okrogla miza na temo uvoza evropske glasbe na azijski trg, pot do tega pa ni vedno najbolj enostavna. O svojih izkušnjah so govorili organizatorka turnej Alexandra Vivirschi, glasbeni založnik Dario Rot in glasbenik Miha Blažič – N’toko, Slovenca, ki sta svoje glasbene korenine pognala tudi na Japonskem.

“Razlika med turnejami v Evropi in Aziji je v tem, da v Aziji potuješ z letalom, v Evropi pa z avtobusom. Razlika je tako v cenah kot tudi logistiki – izvajalci le redko vzamejo s seboj vso opremo, v Aziji jo zagotovijo klubi, medtem ko v Evropi to ni samo po sebi umevno. Logistika je popolnoma drugačna. Divje je, toda zabavno!” – organizatorka turnej Alexandra Vivirschi

“Japonskim partnerjem smo poslali okoli 200 albumov, ne predstavljam si nikogar na zahodu, da bi vse to preposlušal, kar pa so oni naredili – vzeli so si čas za naš celoten katalog.” – glasbeni založnik Dario Rot

“Na Japonskem bi ostal dlje časa in bi tudi intenzivneje investiral v glasbeno kariero, če bi imel možnost bivanja in dela. To ni bilo možno, za glasbeno oziroma umetniško vizo moraš biti resnično prepoznaven glasbenik, ki polni stadione. Sam sem nastopal preko turističnih viz.” – glasbenik N’toko