Ekologi brez meja, ki z različnimi akcijami opozarjajo na okoljske tematike in problematike, so dva meseca v treh slovenskih krajih spremljali količine, pogostost in pošiljatelje oglasnih letakov, ki jih gospodinjstva prejemajo v poštne nabiralnike. Če nimate nalepke, s katero poštarju sporočate, da te pošte ne želite, vam povprečno dostavi 31 kilogramov papirnatih reklam na leto, približno kilogram na vsakega različnega oglaševalca. Glede na to, da gre večinoma tudi za papir, ki se težko reciklira, bo vaša odločitev za nalepko, da teh oglasov ne želite prejemati, tudi do okolja prijazno dejanje. Sploh v mesecih, ki so pred nami in ob potrošniškem vrhuncu leta obetajo še večje število tovrstnih sporočil.

Mesečno v poštne nabiralnike prejmemo 2,6 kg nenaslovljene oglasne pošte, kar na leto pomeni vsaj 31 kilogramov, saj so oglaševalci v predprazničnih mesecih še agresivnejši

9. oktober je svetovni dan pošte. Služba, ki je včasih služila predvsem pošiljanju pisem med prejemniki, danes, ko se tovrstna komunikacija seli na digitalne platforme, pa služi predvsem pošiljanju nepredstavljivih količin nenaslovljenih oglasnih sporočil. Največ oglasnih sporočil je poslanih v začetku meseca, predvsem ob ponedeljkih.

Ekologi brez meja, ki z različnimi akcijami opozarjajo na okoljske tematike in problematike, so dva meseca v treh slovenskih krajih spremljali količine, pogostost in pošiljatelje oglasnih letakov, ki jih gospodinjstva prejemajo v poštne nabiralnike. Če nimate nalepke, s katero poštarju sporočate, da te pošte ne želite, vam povprečno dostavi 31 kilogramov papirnatih reklam na leto, približno kilogram na vsakega različnega oglaševalca. Glede na to, da gre večinoma tudi za papir, ki se težko reciklira, bo vaša odločitev za nalepko, da teh oglasov ne želite prejemati, tudi do okolja prijazno dejanje. Sploh v mesecih, ki so pred nami in ob potrošniškem vrhuncu leta obetajo še večje število tovrstnih sporočil.

“Za izdelavo teh letakov potrebujemo naravne vire, s katerimi bi morali vedno bolj racionalno ravnati. Oglasna sporočila navajajo k potrošništvu, vzpodbujajo nam potrebe po tistem, česar dejansko ne potrebujemo. Vrtimo se v nekakšnem krogu od oglasa do nakupa, od nakupa do oglasa. Na koncu pa imamo odpadek. Težava pri teh letakih je, da so narejena iz tanjših celuloznih vlaken, zato jih ne moremo reciklirati samih, ampak je potrebno dodajati novo surovino, da se lahko dodaja spet nov papir.”Katja Sreš, Ekologi brez meja

 

Povzetek raziskave o nenaslovljeni oglasni pošti

Tina Šoln