V minulih dneh smo večkrat poudarjali, da asistenčni sistemi v novodobnih avtomobilih tudi lahko pomagajo, da se vozimo enakomerno in s primerno varnostno razdaljo. Volana ne smemo spustiti nikoli iz rok, morda le za nekaj sekund, potem moramo spet sami prevzeti krmilo. Lahko pa se povsem odpovemo zaviranju ali pritiskanju na plin, teoretično se lahko ure in ure vozimo ne da bi se dotaknili pedala za plin ali zavore, to nam je omogočeno in tu pravzaprav mnogi nimajo nikakršnih pomislekov. Proizvajalci pa opozarjajo, da moramo biti v vsakem trenutku sposobni reagirati in prevzeti nadzor na vozilom. Mislim, da bi se morali vseeno vprašati, če smo tega res sposobni in vedno pripravljeni na nepredvidljive situacije, do katerih na cestah pogosto prihaja. Andrej Brglez poudarja, da sam robotu ne more stoodstotno zaupati.

Volana ne smemo spustiti nikoli iz rok, morda le za nekaj sekund. Lahko pa se povsem odpovemo zaviranju ali pritiskanju na plin. Smo res sposobni v vsakem trenutku prevzeti nadzor?

O tehničnih pripomočkih sva z Andrejem Brglezom razmišljala – ob tem, ko sva zadnjič omenjala, da asistenčni sistemi v novodobnih avtomobilih tudi lahko pomagajo, da se vozimo enakomerno in s primerno varnostno razdaljo. Volana ne smemo spustiti nikoli iz rok, morda le za nekaj sekund, potem moramo spet sami prevzeti krmilo. Lahko pa se povsem odpovemo zaviranju ali pritiskanju na plin, teoretično se lahko ure in ure vozimo ne da bi se dotaknili pedala za plin ali zavore, to nam je omogočeno in tu pravzaprav mnogi nimajo nikakršnih pomislekov. Proizvajalci pa opozarjajo, da moramo biti v vsakem trenutku sposobni reagirati in prevzeti nadzor na vozilom. Mislim, da bi se morali vseeno vprašati, če smo tega res sposobni in vedno pripravljeni na nepredvidljive situacije, do katerih na cestah pogosto prihaja. Ali res robotu lahko stoodstotno zaupamo?

Pred časom smo v Renaultovem kadjarju že spoznali nov 1,3-litrski bencinski agregat, prejšnji teden nas je peljal v dusterju, sicer šibkejši, 96-kilovatni, danes pa še nekaj vtisov o 117-kilovatnem, ki je bil vgrajen v testnega qashqaia. Nissanov qashqai je eden pomembnejših igralcev v razredu športnih terenskih vozil, v katerem je gneča vse večja, a qashqai se odlično drži in tudi po dvanajstih letih še vedno dosega rekordno prodajo. V Evropi je najbolje prodajani Nissanov model v zgodovini, tudi pri nas je med srednje velikimi crossoverji v samem vrhu.
Ob novem motorju, ki teče izjemno tiho in gladko, moči je seveda več kot dovolj, smo bili veseli tudi novega 7-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika, ki vožnjo naredi še udobnejšo. Da je pogon samo spredaj, zdaj že vemo in smo se s tem nekako sprijaznili. Sicer pa smo s porabo dosegli povprečje tam nekje blizu sedmih litrov, kar smo tudi pričakovali. Qashqai, ki nas je prevažal, je bil tudi precej bogato opremljen, tako da je na ceniku dosegel ceno 30 tisočakov, a z nekaj tisočaki popusta tak qashqai lahko postane precej bolj privlačna izbira.

Zdaj pa k novostim tega tedna. Pri Fordu so prenovili rangerja, ki je zdaj na voljo z množico elektronskih pripomočkov, ki jih sicer najdemo v osebnih avtomobilih. Na voljo je tudi posebna vzmet, ki olajša dvig sicer kar težke zadnje stranice tovornega prostora. Novost v poltovornjaku, ki prihaja v treh kabinskih različicah, je dvolitrski turbodizel s 96, 118 ali 147 kilovati, menjalnik pa je ročni šest stopenjski ali desetstopenjski samodejni. Najcenejši ranger stane malo manj kot 26 tisočakov, pri Fordu pa si seveda obetajo, da bo še naprej na vrhu prodajne lestvice med pick-upi.

Ford je pripeljal tudi kombi Tourneo custom z novo motorno različico. Dvolitrskemu dizlu s 96 oziroma 125 kilovati pomaga hibridna tehnologija. V posebni bateriji se kopiči električna energija, ki se samodejno pridobiva ob zaviranju oziroma zmanjševanju hitrosti, tako je poraba nekoliko manjša. Tourneo custom v šibkejši različici stane nekaj čez 38 tisočakov.

Audi Q3 sportback je mestni terenec s kupejevskim zadkom, to je to. Notranjost je prostorna in prilagodljiva, zanimiva je zadnja klop, ki je vzdolžno pomična in tudi z nastavljivim naklonom. Seznam raznoraznih dodatkov za večjo varnost in udobje je seveda bogat, motorna paleta je turbodizelska ali turbobencinska, ob ročnih menjalnikih so tudi samodejni dvosklopčni, pogon je lahko tudi štirikolesni. Q3 sportback je za približno 1.250 evrov dražji od običajne različice, osnovni 35 TFSI (se pravi z 1,5 litrskim 110 kilovatnim bencinskim motorjem) tako stane dobrih 36 tisočakov, dizel je za dobre tri tisočake dražji.

Pred kratkim je tudi k nam pripeljal novi passat in kolegi iz Avtomobilnosti so omogočili nekaj gledalcem, da so lahko preizkusili  prediktivni tempomat. Blaž Grofelnik iz Porsche Slovenija je pojasnil, da tak tempomat v primeru navigacijskega vodenja zaznava omejitve in tudi samodejno znižuje hitrost pred ostrimi ovinki ali križišči. Tako je njegova funkcionalnost s prediktivnostjo še povečana.                                                                                                                                              Novi passat pa ima zdaj tudi t.i. kapacitivni volan, kar pomeni, da ne moremo več goljufati. Prej smo lahko za nekaj sekund popolnoma izpustili volan iz rok, zdaj nam to ni več dovoljeno, roka mora biti ves čas v stiku z volanom. Zaenkrat je tako verjetno res najbolje.

Da ne pozabim, pa da vi ne pozabite – vabilo k glasovanju za Slovenski avto leta 2020. Glasovnica je na naši spletni strani.

 

Janez Martinčič