O temi, ki se je (seveda skupaj z vami) lotevamo prihodnji teden. Gre za vožnjo po levem prehitevalnem pasu, ki ga nekateri dobesedno vzamejo za svojega. Kadar na avtocesti ni gneče, res ni vzroka, da bi se vozili po levem – na to bi vas radi spomnili. Drugače pa je ob konicah, ko je gneča in sta polna tako vozni kot prehitevalni pas. S sodelovanjem Policije in DARS-a bomo poskušali doseči, da bi ob konicah promet na avtocestah (gre predvsem za vpadnice v Ljubljano) sicer tekel nekoliko počasneje, a zato brez zastojev. Malo večja varnostna razdalja in umirjena vožnja omogočata, da se vozniki na vpadnicah lažje vključujejo v promet in tako vse skupaj teče bolj gladko, razlagata Andrej Brglez in Nataša Kovše z DARSa. Začnemo v ponedeljek zjutraj. Brez vas ne bo šlo.

Malo večja varnostna razdalja in umirjena vožnja omogočata, da se vozniki na vpadnicah lažje vključujejo v promet in tako vse skupaj teče bolj gladko

O temi, ki se je (seveda skupaj z vami) lotevamo prihodnji teden. Gre za vožnjo po levem prehitevalnem pasu, ki ga nekateri dobesedno vzamejo za svojega. Kadar na avtocesti ni gneče, res ni vzroka, da bi se vozili po levem – na to bi vas radi spomnili. Drugače pa je ob konicah, ko je gneča in sta polna tako vozni kot prehitevalni pas. S sodelovanjem Policije in DARS-a bomo poskušali doseči, da bi ob konicah promet na avtocestah (gre predvsem za vpadnice v Ljubljano) sicer tekel nekoliko počasneje, a zato brez zastojev. Malo večja varnostna razdalja in umirjena vožnja omogočata, da se vozniki na vpadnicah lažje vključujejo v promet in tako vse skupaj teče bolj gladko. Začnemo v ponedeljek zjutraj. Brez vas ne bo šlo.

Daciin duster je pogost ptič v naši jati. Pa ne le pri nas; če se malo zapeljete, tudi po cestah zahodne, kaj šele vzhodne Evrope, je duster precej običajen avto. Solidna izdelava, solidna cena, solidne zmogljivosti – so argumenti tudi za po zahodno razvajene vozniške zadnjice.

Danes pa prestavljamo izpeljanko, s katero se duster iz solidne seli v kategorijo višje. Najprej obvezna pripomba. Dacia, po vzoru konkurence, ponuja tudi modele gnane le na sprednji kolesni par. To v naši skromni redakciji zmerno kritiziramo že vse od začetka SUV histerije; pri Dacii imajo vsaj možnost nakupa tudi štirikolesno gnanih vozil.  Ko smo dusterja zapeljali nazadnje, smo malo potarnali nad litrskim bencinskim trivaljnikom. Zdel se nam je številko premajhen za tako velik avto. Pa so nas uslišali in nam v dvokolesno gnani različici premierno predstavili model z 1,3 litrskim 96 kilovatnim štirivaljnim agregatom. Ker gre za zelo svež agregat, poglejmo njegovo genezo. Nastal je v navezi med Nissan-Renaultom in Mercedesom, kar je že samo po sebi nenavadno. Prvenstveno so si ga želeli in izdelali Francozi, ki so spet nekatere elemente prevzeli od Japoncev, Nemci so le pristavili lonček. Najprej predstavljen v scenicu, potem v Nissanih, zadnje leto pa v svoji najmočnejši izpeljanki poganja tudi Mercedese razreda A! Duster je torej v dobri družbi.

Da je moči vedno dovolj najbrž ni potrebno posebej poudarjati; če smo neprevidni s sklopko, je zna biti na spolzki podlagi celo preveč in se sprednji kolesni par zavrti v prazno. Palce gor za mirnost teka in zvočno pridušenost. Kljub temu da v dusterju ne boste našli eksotičnih zvočno absorbentih materialov, je tudi med hitrejšo avtocestno vožnjo vzdušje v kabini prijetno, seveda če nimate klepetavih sopotnikov in seveda če je vaš radio naravnan na Val 202. Poraba goriva je nekoliko druga zgodba, vrednosti pod sedmimi litri so iluzorne, preganjanje pa vas bo udarilo po žepu.

S posodobljeno podobo in najvišjo ravnijo opreme ter ceno okoli 17.000 evrov je tak duster še naprej vreden pozornosti in resnega razmisleka.

Še vas vabim k sodelovanju, in sicer k glasovanju za Slovenski avto leta 2020. Glasovnica s kandidati je na naši spletni strani. Vabljeni torej, da pomagate izbrati pet finalistov.

Janez Martinčič