Lahko se zgodi, da bo šlo več kot 150 ljudi, tudi njihovih družin, v kratkem v tujino, ker v Sloveniji zanje ni možnosti. V mislih imamo pilote Adrie Airways, za katere tuje letalske družbe, odkar je Adria v stečaju, kažejo veliko zanimanje in jim pošiljajo mamljive ponudbe. Po približnih izračunih bo z njimi šlo na tuje tudi najmanj 30 milijonov evrov, ki smo jih vložili v izobraževanje pilotov. Pilot Primož Jovanović je prepričan, da bi morala imeti Slovenija svojega letalskega prevoznika.

Tudi gospodarski minister Zdravko Počivalšek je 15.oktobra v oddaji Vroči mikrofon na Valu 202 govoril o Adrii Airways

Pilot Primož Jovanović je prepričan, da bi morala imeti Slovenija svojega letalskega prevoznika

Lahko se zgodi, da bo šlo več kot 150 ljudi, tudi njihovih družin, v kratkem v tujino, ker v Sloveniji zanje ni možnosti. V mislih imamo pilote Adrie Airways, za katere tuje letalske družbe, odkar je Adria v stečaju, kažejo veliko zanimanje in jim pošiljajo mamljive ponudbe. Po približnih izračunih bo z njimi šlo na tuje tudi najmanj 30 milijonov evrov, ki smo jih vložili v izobraževanje pilotov. “Nekateri so že podpisali pogodbe,” pravi kapitan Primož Jovanović, ki je na Adrii Airways delal 14 let. Tudi Primož se pripravlja na intervju za novo službo, še vedno pa vodi iniciativni odbor za ustanovitev novega letalskega prevoznika in vsakič, ko pogovor nanese na to, svoje trditve podpre s številkami, podatki, analizami, na podlagi katerih bi se morali odločati, ali bo Slovenija ustanovila ‘svojo’ letalsko družbo. “Čas se izteka,” opozarja naš sogovornik, “ker kmalu tu ne bo več ljudi, ki so usposobljeni, ki imajo dragoceno znanje …”  Ko Primož Jovanović  razlaga, kako so zaposleni več let doživljali eksperimente z Adrio Airways, nekompetentna vodstva, politična preigravanja, nenehno medijsko pozornost, jezo javnosti, prodajo in stečaj podjetja, pa doda: “Kaj pričakujem od odgovorne vlade in ljudi, ki so na oblasti? Da imajo vizijo in načrt, ki se ga držijo. Če so v času pred prodajo mislili, da Adrii ni pomoči, bi morali imeti pogum in jo dati v stečaj. Oni pa so preložili odgovornost na drugega in si oprali roke. Sklad 4K nikoli ni bil Adria in Adrijci nikoli nismo bili 4K. Ta sklad je bil neodgovorni lastnik Adrie, sem pa prepričan, da je zase dobro poskrbel.”

Če je bil nemški finančni sklad 4K Invest neodgovorni lastnik, je bil neodgovoren tudi prodajalec, ki je Adrio Airways  prodal takemu kupcu. “Dobra lastnost velikih ljudi je, da priznajo lastno napako,” poudarja Jovanović, ki razlaga, da bi v družbi morali delovati tako kot v letalstvu, kjer dobro deluje sistem javljanja napak (Incident Report System), saj vsak brez težav in skrivanja poroča o svoji napaki, ki se je zgodila, ta poročila lahko vidijo vsi, jih analizirajo in  s tem preprečijo hujše nesreče.

V Vročem mikrofonu je minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek povedal, da se je vlada že na začetku leta začela ukvarjati z Adrio Airways, v katero so bili pripravljeni aktivno vstopiti, jo prestrukturirati, a so najprej potrebovali podatke o poslovanju. Ko so jih dobili, so ugotovili, da je luknja prevelika, da bi bilo vstopanje v Adrio neodgovorno početje: “V tem trenutku imamo dve možnosti: da bo trg naredil svoje in ustvaril povezave z Evropo in svetom ali pa da pride do ustanovitve nove letalske družbe v sodelovanju z velikim partnerjem iz panoge.” Počivalšek ve, da se mudi, poudarja pa, da se bo vlada odločala na osnovi številk, čeprav osebno podpira idejo o ustanovitvi nacionalnega letalskega prevoznika.

Tatjana Pirc