Vroči mikrofon

Dolga zgodba o kratkih sporočilih

Kako varni so naši osebni podatki, ko se v knjižnici naročimo na obveščanje prek SMS-sporočil?

sms3939
foto: Val 202

Ali želite, da vam pošiljamo SMS-sporočila?

Na to vprašanje je naš poslušalec ob vpisovanju v knjižnico odgovoril pritrdilno. Čez nekaj časa je dobil račun svojega operaterja, na katerem je opazil, da je podjetje 7S izvedlo storitev za 15 centov. Ker je bil naveden tudi datum storitve, je pobrskal po telefonu in opazil, da je takrat dobil sporočilo s številke 3939, v katerem ga je knjižnica obvestila, da mu bo kmalu potekel rok izposoje za knjige. Hkrati je opazil, da je z iste številke pred dvema mesecema dobil tudi obvestilo o pregledu pri specialistu, a za to obvestilo ni plačal. Za kakšno pošiljanje sporočil gre, je zanimalo poslušalca, ki se ni spomnil, da bi ga v knjižnici ob vpisu kdo opozoril, da je storitev obveščanja s SMS-i plačljiva … Razmišljal je še, kako so zaščiteni njegovi osebni podatki, do katerih imata očitno dostop tudi posrednik, operater … in morda še kdo …

Kdo je vpet v to verigo obveščanja s SMS-i?

Ambrož Černe, direktor podjetja 7S: “Naročnik, knjižnica, zdravstvena ustanova, 7S, mi imamo enako vlogo kot operaterji, ker pa smo majhni, smo prilagodljivi in specializirani, pošiljamo prek kanalov operaterjev, imamo povezave prek vseh operaterjev, pri knjižnicah je še Izum oziroma aplikacija Moja knjižnica, pri zdravstvenih ustanovah pa List d. o. o.”

Kdo določa ceno SMS-a?

“Ceno določa operater.” – mag. Teja Zorko, direktorica Mestne knjižnice Ljubljana

“Ceno določa naročnik, v tem primeru so to knjižnice.” – Ambrož Černe, direktor 7S

Kako varni so v tej verigi naši osebni podatki?

Dr. Aleš Bošnjak, direktor inštituta Izum, ki skrbi za aplikacijo Moja knjižnica, nam je povedal, da zelo skrbno ravnajo z našimi osebnimi podatki: “Podjetju 7S ne pošiljamo občutljivih osebnih podatkov.” Predsednica Združenja slovenskih splošnih knjižnic Vesna Horžen dodaja, da: “Knjižnice niso dolžne obveščati članov o izposojenem gradivu, to je njihova etična zaveza, ker uporabnik lahko pozabi ali spregleda datum vrnitve, ki je napisan na listku, ki ga dobi v knjižnici.” Mag. Andrej Tomšič, namestnik informacijske pooblaščenke, pravi: “Nič ni narobe, če ustanova za obveščanje najame zunanjega izvajalca. Ta podatkov, ki jih dobi od ustanove, ne sme uporabljati za kakšno svoje oglaševanje. Uporabljati jih mora le za izvedbo obveščanja prek SMS-sporočil.”