Statistika pove, da skoraj dve tretjini kupcev izbere avtomobil z očmi in jim je pomembna predvsem oblika. Morda so tudi zato tako imenovani SUV-ji, športni terenci, križanci, kakorkoli jih pač imenujemo, zadnja leta dobesedno zavzeli trg in ga ukradli predvsem enoprostorcem in karavanom. So vseh barv, oblik in velikosti. Kako da so prodrli tako hitro, zakaj, ali so jih hoteli uporabniki, se sprašuje Andrej Brglez.

Statistika pove, da skoraj dve tretjini kupcev izbere avtomobil z očmi in jim je pomembna predvsem oblika. Morda so tudi zato tako imenovani SUV-ji dobesedno preplavili tržišče.

Statistika pove, da je skoraj dvema tretjinama kupcev najbolj pomemben zunanji izgled avtomobila. Zunanja oblika, pojava avtomobila pove, kako živimo, ljudje s tem radi nekaj pokažejo, povedo, in avtomobilska industrija se seveda zna prilagoditi. Pomembno je, v kakšnem avtu te vidijo drugi, samo da nisi videti navaden, povprečen. Športni terenci so taki, ki vzbujajo dober občutek in so v zadnjih letih preplavili tržišče. Ekološko oko jih ne bi smelo prav občudovati, običajnemu očesu pa so nedvomno privlačni, razmišlja Andrej Brglez.

Če nas spomin ne vara, smo že pred časom zapisali, da je novega Renaultovega talismana na cesti težko spregledati. Zaradi vpadljive maske in dnevnih žarometov LED v obliki črke C ter zadaj zaradi svetil LED, ki tvorijo črto čez celoten zadek, deluje na zunaj nastopaško in prestižno. Znotraj se nekako eleganca in prestiž nadaljujeta. Lahko bi rekli, da so z oznako opremljenosti Initiale Paris pri Renaultu vložili v talismana vse, kar ta hip znajo in zmorejo.

Kar zadeva udobje, se potniki res ne bi smeli pritoževati, vozniku pa dobro denejo še nekateri dodatki – ob hlajenju sedežev, pa vrhunskem avdiosistemu, ki ga kot še veliko drugih funkcij upravljamo za volanom oziroma na njem, recimo posebej še projicirni zaslon. Ne manjka niti zdaj že dobro znano štirikolesno vodenje avtomobila, imenovano 4control.

Če smo pred časom še malo dvigali obrvi, ker se pri Renaultu niso vdali in so v talismana vztrajno tiščali dizla, pa so zdaj le popustili in nas, lahko rečemo, razveselili. Talismana, ki nas je zadnjikrat obiskal, je namreč poganjal novi 1,8-litrski turbobencinski motor, ki zmore kar precej moči, 165 kilovatov. Je v kombinaciji z dvosklopčnim menjalnikom EDC7, ki se dovolj hitro odziva, kar zadeva pretikanje navzgor in navzdol. Res pa je, da ne dovoljuje kakšne divjaške vožnje, ki pa je človek v taki limuzini niti ne pričakuje. Še vedno gre za eleganten avtomobil, ki mu ni nerodno v poslovnem okolju, obenem pa je pripravljen tudi na običajne družinske prevoze – tudi z več kot 600 litri prtljažnega prostora zadaj.

Skratka, talisman gre zdaj tudi na bencin. Pogonska kombinacija je moderna in všečna, opremljenost je bogata, in ker se avtomobil v glavnem na vseh področjih lahko meri s konkurenco, se približa tudi s ceno, a ta vseeno ne preseže 40 tisočakov.

V teh dneh poteka nacionalna preventivna akcija za večjo varnost pešcev. Največ nesreč z udeležbo pešcev se zgodi v jesenskih in zimskih mesecih, ko so dnevi krajši, slabša vidljivost in pogoji na cesti na sploh slabši. Slabi dve tretjini umrlih pešcev umre v temnem delu dneva, ob tem pa je zanimivo, da v zadnjih petih letih nihče od umrlih pešcev ni imel odsevnega telesa. Agencija za varnost prometa bo tako po vsej Sloveniji razdelila 16 tisoč odsevnih teles.

Velik korak naprej je v zadnjih letih naredila tudi varnostna tehnologija v avtih, ki lahko prepreči ali omili posledice trkov v pešce, a fizike še vseeno ne more prelisičiti; tako smo še vedno vozniki in pešci sami tisti, ki moramo poskrbeti za svojo varnost. Če bomo torej bolj vidni, nas bodo drugi lažje opazili in bomo bolj varni. Morda res premalo mislimo na to.

 

Janez Martinčič