Področje strojnega učenja in napredne analitike je v Sloveniji še v povojih. Eno izmed redkih podjetij že navzočih v industriji je Ektimo. Rešitve podjetja so bile od ustanovitve podjetja leta 2010 dvakrat nominirane za Najpodjetniško idejo, podjetje pa je v lanskem letu prejelo investicijo sklada Kolektor Ventures. Na evropskem trgu je konkurenca sicer večja, nekaj več kot 1500 podjetij se s področjem aktivno ukvarja, kljub temu pa podjetje Ektimo uspešno sklepa posle v tujini. Z direktorjem in soustanoviteljem podjetja Borisom Cergolom se je Matevž Polajnar pogovarjal o njihovem delu, predvsem pa o etičnih vidikih vse bolj naprednih tehnologij.

Področje strojnega učenja in napredne analitike je v Sloveniji še v povojih, eno redkih podjetij, ki so že navzoča v industriji, pa je Ektimo

Podjetje Ektimo se ukvarja z aplikacijami strojnega učenja, ki prek procesiranja velikih količin podatkov zgradijo prediktivne modele. Naučeni modeli poskušajo razložiti podatke, znanje pa uporabijo za odločanje pri opazovanju modeliranega procesa v prihodnosti. Direktor podjetja Boris Cergol pravi, da v zadnjem času še največ časa posvečajo vsebini slik in videoposnetkov.

“Med drugim smo naredili prototip trgovine, v kateri človek pristopi do police, vzame določen izdelek in opravi nakup, ne da bi za to potreboval kakršno koli drugo identifikacijsko sredstvo razen obraza.”

Etična vprašanja so v podjetju ključna in primarno usmerjajo nadaljnji razvoj tehnologije.

“Del naših dejavnosti je namenjen samodejni anonimizaciji ljudi na posnetkih in takojšnjemu brisanju zajetega gradiva. Surovi posnetki se samodejno izbrišejo v nekaj milisekundah, ki zadostujejo, da algoritem zazna na primer spol ali starost človeka. Vse, kar ostane, je agregatna statistika, na primer koliko ljudi določene starosti ali spola je v določenem trenutku bilo v določenem prostoru.”

Matevž Polajnar