O tem, ali se za odstranjevanjem prikazovanja števila všečkov res skriva skrb za duševno zdravje uporabnikov ali razlogi tičijo kje drugje, odgovarjata dr. Jernej Amon Prodnik in Maša Butara.

O tem, ali se za odstranjevanjem prikazovanja števila všečkov res skriva skrb za duševno zdravje uporabnikov ali razlogi tičijo kje drugje, odgovarjata dr. Jernej Amon Prodnik in Maša Butara

Družabno omrežje Instagram je vedno popularnejša in pomembnejša platforma tako za uporabnike kot za oglaševalce. Če njegove razsežnosti pretvorimo v številke: je drugo najbolj uporabljano omrežje, ima več kot milijardo uporabnikov, od njegove ustanovitve leta 2010 je bilo skupno objavljenih že več kot 50 milijard fotografij. Od leta 2012 je v lasti korporacije Facebook, vrednost katere je 30. avgusta znašala 529,42 milijarde ameriških dolarjev. A čeprav se zdi, da živimo v zlati dobi družabnih omrežij, se vedno več uporabnikov iz "online" sveta seli v "offline" svet, kar lastnikom omrežij povzroča težave, zato iščejo vedno nove razloge, kako uporabnike ohraniti na platformah.

Maja letos pa je Instagram presenetil z novico, da sledilcem ne bo več prikazoval všečkov, ki jih uporabnik prejme na fotografijo. Namero pojasnjujejo z argumentom skrbi za že tako krhko duševno zdravje uporabnikov. Dodajajo, da bodo s tem odstranili določen pritisk in uporabnikom omogočili, da se osredotočajo zgolj na deljenje vsebin, ki jih imajo radi. Čeprav gre na prvi pogled za velikopotezno dejanje spletnega giganta, pa lahko vzroke iščemo tudi v ekonomiji. Velik del oglaševalske pogače se trenutno preliva v žepe spletnih vplivnežev, a Instagram od tega ne prejme niti centa. Sprememba naj bi oglaševanje spremenila na način, da se bodo podjetja rajši odločala za sponzoriranje objav in tako plačevala neposredno Instagramu.

"Tukaj se je vzpostavila vzporedna ekonomija, ekonomija influencerjev. In tej influencerji so plačani onkraj Instagrama oziroma onkraj Facebooka, ki je lastnik Instagrama. Plačuje se neposredno influencerjem, ne plačuje pa se Instagramu in to grem njim zagotovo v nos, ker bi ta kolač raje vzeli oni." - dr. Jernej Amon Prodnik, Fakulteta za družbene vede

"Ogromno vplivnežev živi od drugih stvari, so vplivneži zaradi nekih znanj, ustvarjajo vsebino, delajo video vsebino, fotografirajo zraven, mogoče so dizajnerji, web dizajnerji, veliko jih je tudi strokovnjakov za družbena omrežja oziroma se tako prodajo svojim naročnikom." - Maša Butara, oglaševalska agencija LunaTBWA

A štetje všečkov je zgolj ena enota, s katero lahko štejemo svojo »insta slavo«. Testne verzije na ta način posodobljenega omrežja so že na voljo v sedmih državah, v Kanadi, Italiji, Avstraliji, Braziliji ter na Irskem, Novi Zelandiji in na Japonskem, z Instagrama pa sporočajo, da so nad prvimi rezultati navdušeni. V tem tednu pa so o podobni spremembi javno začeli razmišljati tudi na samem Facebooku. Podrobnosti sicer še niso razkrili,  pojavljajo pa se tudi ugibanja, ali želijo s to potezo prikriti padec priljubljenosti platforme.

"Peer pressure (op. a.: vrstniški pritisk) je prisoten na veliko področjih, ko ti uporabljaš Instagram. Niso to samo všečki, so to tudi odgovori na objave na Instagram zgodbah, to so lahko komentarji, to je tudi zelo problematično število sledilcev. In če je to vse vidno, bodo ljudje našli neko drugo potrditev, kje se lahko spet primerjajo in kako iščejo svojo uspešnost ali neuspešnost." - Maša Butara

Tina Šoln