Lahko uporabniki ugotovijo, da komentarji in ocene nastanitve ne predstavljajo realne slike? Svetuje Gorazd Božič, SI CERT

Lahko uporabniki ugotovijo, da komentarji in ocene o nastanitvi ne predstavljajo realne slike? Svetuje Gorazd Božič, SI CERT

Po raziskavi, ki jo je leta 2018 izvedlo podjetje SimilarWeb, so TripAdvisor, Booking in AirBnB najpriljubljenejše platforme za rezervacijo nastanitev doma in v tujini. Booking mesečno obišče več kot 500 milijonov uporabnikov, ponuja pa več kot 27 milijonov različnih namestitev, več kot pet milijonov pri zasebnikih.

“Še vedno imam občutek, da te platforme delujejo zanesljivo, nočem, da so ljudje prestrašeni. Ampak vedno plačujte prek platforme, ne nasedajte najemodajalcem, ki trdijo, da lahko plačilo opravite prek drugih sistemov in se tako izognete proviziji.” – Gorazd Božič

Kako ugotoviti, da so spletne ocene, torej zvezdice in komentarji, lažne? “Težko,” pravi Gorazd Božič. A pri rezervaciji ali spletnih nakupih nastanitev obstaja nekaj preventivnih ukrepov:

  • Bodite pozorni, ali je izdelek ali hotel prejel veliko ocen s petimi zvezdicami v zelo kratkem času. To je lahko znak, da je storitev ocenil robot, ne človek.
  • Ne preverjajte samo ocen nastanitve, preberite mnenja. Če zvenijo naravno in so slovnično pravilna, jih je verjetno napisal človek.
  • Preglejte pristnost in zgodovino uporabnikov, so ocenjevali in komentirali tudi druge nastanitve?
  • Previdni bodite pri počitniških nastanitvah, ki navajajo samo lokalne ugodnosti in zanimivosti, ne ponujajo pa informacij o prostoru, čistoči, hrani in dejavnosti, ki so na voljo v nastanitvi ali v neposredni bližini.

Maruša Kerec, Tina Šoln