APM

Varnostni sistemi tudi izzivajo

Varnostni sistemi seveda dvigajo raven varnosti, a obenem mnoge provocirajo, da prevozna sredstva silijo do še višjih meja in jih napeljujejo, da hočejo še več in so še bolj drzni

motorcycle-1827482_1920
foto: Pixabay

Dejstvo je, da so varnostni sistemi v vozilih izjemno dvignili raven varnosti, a Andrej Brglez je ugotovil, da se nekateri z njimi podajajo v še večje nevarnosti. Med preizkušanjem najmodernejšega motocikla, ki omogoča še hitrejše in tudi zanesljivejše vožnje v ovinkih, je razmišljal, da bo to mnoge izzvalo, da bodo poskušali meje svojih zmogljivosti in zmogljivosti motocikla postaviti še višje. Na ta način bodo s še drznejšo vožnjo izzivali usodo še pri višjih hitrostih.

Saj poznamo moč nalepk in napisov. Avtomobilska industrija ima dolgo tradicijo poimenovanja in označevanja posameznih vozil z atraktivnimi imeni in nazivi. Za vsem tem v večini primerov stoji marketing, a so izjeme. In danes o eni od njih. Pri Fordu so eno izmed izpeljank fieste poimenovali “active!”

Človek, navajen najrazličnejših skrivalnic, ki jih industrija postavlja pred kupca, bi pričakoval nekaj plastike, kakšen strešni nosilec in seveda nalepko. Vendar ne! Pri Fordu so se lotili naloge pošteno in so vozilce, ki bi naj služilo ljudem z aktivnim življenjskim slogom ter vsemu mogočemu prostemu času, ki ga imamo v civilizaciji zadnja leta, resnično inovativno zasnovali.

Dobro: 1,8 centimetra višjo oddaljenost od tal v avtomobilu, ki naj se ne bi ustrašil nekaj blata voznik še pričakuje, centimeter širša koloteka zadnjih koles ter kar zajetna lita platišča so nepričakovana osvežitev. Pa to še ni vse; če fiesto poženete do polarnega kroga, sploh odkar zime v naših krajih ni več, se reže na maski hladilnika samodejno zaprejo, sprednji blažilniki pa premorejo hidravlično varovalo, ki preprečuje zunajcestnim podlagam, da tresejo osrčje avtomobila. K vsem tem analognim poslasticam so dodali še elektronske prilagoditve nadzora zdrsa gnanih koles. Ob normalni in ekološki mapi imajo tudi elektronsko podporo vožnji po manj urejenih podlagah… Program se priročno in ne ravno profesionalno prevedeno imenuje “spolzko!”

Takšni fiestici se še kako poda tako biserno bela kot tudi litrski EcoBoost. Prav neverjetno je, kako lepo in suvereno trivaljnik podaja naloženih mu 92 kilovatov in za vse tiste, ki niste doma ravno v središču prestolnice, imeli pa bi majhnega forda, se zdi “active” pravšnji pridevnik.