202 šport

Srčno upam in verjamem, da Primož še lahko doživi svoj dan

Primož je izčrpan, o tem ni dvoma, to se mu vidi in tega ne more skriti, Mortirolo je tisti, ki mu je verjetno naredil največ škode

65588652
Primož Roglič po 17. etapi Gira 2019
foto: EPA

V včerajšnji sedemnajsti etapi kolesarske dirke po Italiji s ciljem 1600 metrov visoko v Anterselvi so se med favoriti ustvarile nekajsekundne razlike, ki pa niso bistveno vplivale na skupni vrstni red. Nosilec rožnate majice Ekvadorec Richard Carapaz je svojima glavnima tekmecema Vincenzu Nibaliju in Primožu Rogliču pokazal, da je ta hip gospodar Gira, saj ju je v zaključku premagal za sedem sekund. Še 12 sekund hitrejši pa je bil Španec Mikel Landa, ki na četrtem mestu očitno še ni opustil misli na zmagovalni oder.

Richard Carapaz ima pred drugouvrščenim domačinom Vincenzem Nibalijem minuto in 54 sekund prednosti, pred Primožem Rogličem pa dve minuti in 16 sekund. Mikel Landa je za Rogličem 47 sekund. V današnji lažji etapi ni pričakovati sprememb, potem pa sledijo še trije odločilni dnevi. Pred dirko manj znani Carapaz, ki je včeraj dopolnil 26 let, rojen 3000 metrov nad morjem na ekvadorsko-kolumbijski meji, je zdaj absolutno glavni favorit za zmago in že na radarju najbogatejšega moštva Ineos, nekdaj imenovanega Sky. Primož Roglič se, realno gledano, lahko povzpne še na drugo mesto, če mu le uspe dva dneva odbijati napade Vincenza Nibalija in potem Italijana premagati zadnji dan na kronometru. Predvsem je pomembno, da je Zasavec premagal težave z želodcem in da je danes etapa za predah.

Primož Roglič o premaganih težavah z želodcem: “Lahko rečem samo to, da se počutim bolj normalno in to je potrebno za zadnje dni. Če se gre hitro, je lahko vsak nadvoz težak, če greš pa počasi, pa tudi Mortirolo ni prav težak. Če bom ostajal zdrav in v enem kosu, se bom gotovo boril vse do konca. To je vse, kar lahko obljubim.”

Stanje slovenskega aduta v zadnjem tednu Gira ocenjuje nekdanji poklicni kolesar, zdaj pa najbolj uveljavljeni komentator Martin Hvastija.

Martin Hvastija o stanju Rogliča: “Primož je izčrpan, o tem ni dvoma, to se mu vidi in tega ne more skriti. Mortirolo je tisti, ki mu je verjetno naredil največ škode. Ni v takem stanju, kot bi si sam želel in kot bi si želeli mi. Primož je doslej dvakrat padel, sicer na srečo brez hujših posledic. Imel je težave z želodcem, bil je bolan. Nima ekipe, kot bi si jo želel in kot bi si jo zaslužil. Tudi to je dejstvo, ki ga ne morejo prikriti, pa je kljub temu v boju za zmagovalni oder. Torej še vedno ni slab, a če želiš zmagati, se ti nič od tega, kar sem naštel, ne sme zgoditi. Poleg tega pa že tri tedne dežuje in seveda je vse skupaj res peklensko.

Martin Hvastija

foto: MMC RTV Slo

Kar veliko mnenj poznavalcev smo lahko pred dirko prebrali in slišali, da je Primož Roglič na Giro prišel preveč dober. Da je na tritedenski dirki treba formo šele izgraditi proti koncu. Slovenski as je letos dobil vse dirke, na katerih je nastopil – po arabskih emiratih, od Tirenskega do Jadranskega morja in po Romandiji. Vmes pa je počival in treniral, skratka vse kot po učbeniku. Toda sami dejavniki med dirko so mu, kot pravi Martin Hvastija, vzeli potrebno svežino.

Martin Hvastija: “Padec forme v zadnjem tednu ni nujno posledica tega, da je bil superioren v uvodnih dirkah. Je pa res, da se mu vidi, da ni svež. To je dejstvo. Kaj bi bilo, če bi bilo, če ne bi zbolel, če ne bi padel tako ali drugače, če ne bi bilo takšnih in drugačnih nesreč, ne vemo. Zagotovo bi se odzval drugače. Pri vsakem posamezniku je drugače. Ni nujno, da greš potem samo navzdol, so nihanja. To ni forma, tu gre za počutje, za dnevno iztrošenost, gre za utrujenost. Imaš dneve, ko praktično misliš, da je konec, da ne boš več mogel do cilja, pa se potem čudežno, tako rekoč čez noč, lahko vse spremeni in si naslednji dan precej boljši od tistega, kar si pričakoval, da bo. Tudi Primož še lahko doživi svoj dan in jaz srčno upam in verjamem, da se to še lahko zgodi.”

Danes je na Giru ravninska oziroma še bolje rečeno spuščajoča se etapa za sprinterje. Iz Dolomitov skoraj do Benetk. S 1500 metrov se bodo spustili na 200 metrov nad morjem. Jutri pa potem spet v nasprotni smeri s ciljem 1500 metrov nad morjem na smučišču San Martino di Castrozza in podobna etapa tudi v soboto v okolici Felter. Pika na i bo nedeljska vožnja na čas v Veroni.