Kje pa vas čevelj žuli

Bodo zastopali interese ljudi ali kapitala?

Potrošniške organizacije so v pet točk strnile zahteve, ki jih naslavljajo tudi na vse, ki kandidirajo na evropskih volitvah

trgovina
foto: igorovsyannykov / Pixabay

Potrošniške organizacije, združene v Evropsko potrošniško organizacijo BEUC, med njimi je tudi Zveza potrošnikov Slovenije, so v pet točk strnile zahteve, ki jih naslavljajo tudi na vse, ki kandidirajo na evropskih volitvah:

  • Umetna inteligenca mora potrošnikom pomagati, ne škodovati.
  • Izdelki bi morali trajati dlje.
  • Označbe na živilih naj olajšajo zdravo izbiro.
  • Zdravila morajo biti cenovno dostopna in varna.
  • Potrošniki ne smejo biti izpostavljeni škodljivim kemikalijam.

S tem poudarjajo pet ključnih področij, ki si po njihovem mnenju zaslužijo podporo evropskih poslank in poslancev.

Te volitve so prelomne

Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije, se strinja, da so tokratne evropske volitve prelomne: ”Te volitve so prelomne preprosto zaradi tega, ker moramo razmisliti ne le o temah, kot so migracije, ampak tudi o človekovih pravicah in v okviru teh o potrošniških pravicah. Smo del Evrope, imamo pravico in dolžnost soustvarjati okolje, v katerem živimo in v katerem želimo živeti.” Dodaja še, da potrebujemo poslanke in poslance, ki bodo v Evropskem parlamentu zastopali interese potrošnikov.

Kutinova se zaveda, da evropski poslanci nimajo v rokah čarobne paličice, pričakuje pa, da bodo njihove zahteve poslanke in poslanci postavili pred novo evropsko komisijo, ki bi jih morala uvrstiti med svoje pomembne prioritete. ”Te prioritete bi morali ponotranjiti tudi ministrstva in vlade držav članice,” pravi Breda Kutin, ki upa, da bo dovolj evropskih poslancev pripravljenih zastaviti svoj glas v interesu ljudi in ne v interesu kapitala.

Za nas, za naše otroke, za naše vnuke

V kolikšni meri so evropski poslanci podaljšana roka lobistov, korporacij? Breda Kutin: ”Potrošniške organizacije imamo na evropski ravni enega svojega lobista na sto lobistov, ki zastopajo kapital. Če pa pogledamo rezultate, naši sploh niso slabi, uspelo nam je doseči kar nekaj pomembnih zmag. To se lahko zgodi takrat, ko nam prisluhnejo stranke, ki postavijo v ospredje interese ljudi. Upam, da spremembe, ki se dogajajo, da vodijo v to smer, da bomo bolj razmišljali o rešitvah za vse nas, za naše otroke in za naše vnuke. Ko si enkrat dedek ali babica, to drugače čutiš. Mislim, da se je za to vredno boriti!”

Ni razlik med levimi in desnimi

Naštete zahteve je Zveza potrošnikov Slovenije poslala vsem evropskim kandidatkam in kandidatom, pozvala jih je, naj jim pošljejo svoja mnenja. Nekaj odgovorov so že dobili, druge še pričakujejo, nam je povedala Breda Kutin: ”Ni razlik med levimi in desnimi, kar nam je všeč, saj želimo zastopati vse potrošnike, ne glede na njihova osebna prepričanja.”

Predsednica Zveze potrošnikov pred evropskimi volitvami, ki bodo ta konec tedna, poziva volivke in volivce, naj se volitev udeležijo, naj dobro razmislijo, koga bodo podprli, kdo jim je bližji: ”Če ne greš na volitve, potem težko kritiziraš.” S populizmom se ne rešuje problemov, poudarja Kutinova: ”Potrošniške organizacije smo pred evropskimi volitvami izpostavile problematiko, pri kateri želimo ustvarjalno sodelovati in imamo tudi predloge, kako naprej.”

V razpravah o naši skupni prihodnosti v Evropski uniji bi torej morale osrednje mesto dobiti tudi potrošniške teme.

foto: Osebni arhiv