Približno odstotek vseh registriranih vozil lani pri nas je poganjala elektrika, na Nizozemskem pa že danes vsak tretji na novo registrirani avto poganja elektrika. Kakšna bo e-mobilna prihodnost v Sloveniji, kakšne so njene prednosti, slabosti, omejitve in kako se je lotiti?

Leta 2014 se je po slovenskih cestah vozilo le 120 električnih avtomobilov, samo lani pa smo v Sloveniji registrirali 400 električnih vozil

V Sloveniji električni avtomobili predstavljajo odstotek vseh registriranih vozil, na Nizozemskem pa je bil samo decembra lani vsak tretji registrirani avto električni. Razliko gre pripisati predvsem premišljeni strategiji, saj na Nizozemskem e-avtomobil deluje tudi kot polnilnica za druge električne naprave.

“Avtomobil napajaš, kadar je sončno ali vetrovno, presežno shranjeno energijo iz avtomobila pa lahko uporabiš na primer za kuhanje.” – Baerte de Brey, energetsko podjetje Elaad NL

Vendar tudi z odlično strategijo samo prehod na e-mobilnost ni dovolj, če želimo globalno zmanjšati izpuste toplogrednih plinov, poudarja profesor Tomaž Katrašnik iz Fakultete za strojništvo v Ljubljani.

“Znižati moramo izpuste na celotni verigi, ki vsebuje proizvodnjo vozila, uporabo vozila, proizvodnjo energetskega vektorja, v tem primeru elektrike, in razgradnjo vozila oziroma njegovih delov. Šele takrat bomo lahko govorili o tem, da e-mobilnost znatno pripomore k zniževanju izpusta onesnažil.”

Matevž Polajnar