Kljub temu, da je okoli avtonomne vožnje še kar nekaj negotovosti in nedorečenosti (o tem smo že večkrat govorili), pa nekateri z velikim veseljem oglašujejo vožnjo brez sodelovanja voznika, prednjači pa predvsem Tesla. Zdaj so glas dvignili nekateri pomembni proizvajalci, ki opozarjajo, da z avtonomno vožnjo ne gre hiteti in da je potrebno še prej urediti nekatera tehnična in zakonska določila. Andrej Brglez poudarja, da je v vozilih že kopica asistenčnih sistemov, da jih bo tudi vedno več, zato se da občasno prepustiti vodenje vozila robotu, a še vedno mora biti šofer pozoren in odgovoren za vsem kar se zgodi.

V vozilih je kopica asistenčnih sistemov, zato se da občasno prepustiti vodenje vozila robotu, a še vedno mora biti šofer pozoren in odgovoren za vse, kar se zgodi

Kljub temu, da je okoli avtonomne vožnje še kar nekaj negotovosti in nedorečenosti (o tem smo že večkrat govorili), pa nekateri z velikim veseljem oglašujejo vožnjo brez sodelovanja voznika, prednjači pa predvsem Tesla. Zdaj so glas dvignili nekateri pomembni proizvajalci, ki opozarjajo, da z avtonomno vožnjo ne gre hiteti in da je potrebno še prej urediti nekatera tehnična in zakonska določila. Andrej Brglez poudarja, da je v vozilih že kopica asistenčnih sistemov, da jih bo tudi vedno več, zato se da občasno prepustiti vodenje vozila robotu, a še vedno mora biti šofer pozoren in odgovoren za vsem kar se zgodi.

Tri prenovljena vozila iz Jeepove jate so se pred kratkim pripeljala tudi v Slovenijo, zdaj smo z vsakim posebej opravili tudi nekajdnevno druženje. Začnimo z najmanjšim, ki se je sicer prvič predstavil pred petimi leti, je pa renegade eden najbolj priljubljenih mestnih terencev. S prenovo je prejel novo prednjo masko in odbijač, opazni so tudi novi LED-žarometi, nekaj osvežitev je tudi v notranjosti. Nenavadno bi bilo, če tudi renegade ne bi imel možnosti opremljenosti s sistemom za samodejno zaviranje v sili, pa tistega, ki preprečuje nenadzorovano menjavo voznega pasu, in radarski tempomat. Renegade zna tudi samodejno parkirati, pozna tudi prometne znake. Zanimiva novost je v paleti bencinskih motorjev, pri čemer se v renegadu bahata litrski trivaljnik in močnejši štirivaljnik, a nam so za začetek za testiranje  namenili 1,6-litrski dizelski agregat z 88 kilovati moči, ki v kombinaciji z menjalnikom TCT poganja vozilo – recimo pričakovano – ne pretirano poskočno, a tudi z ne pretirano porabo. Avtomobil s še nekaj dodatne opreme (malo več elektrike, LED-paketom in še nekaj dobrotami), a brez štirikolesnega pogona stane z upoštevanjem popusta nekaj čez 36 tisočakov. Cena je podobna kot pri naslednjem renegadu, ki z dvolitrskim 103-kilovatnim motorjem vseeno pušča vtis, da je odločnejši. Devetstopenjski samodejni menjalnik deluje odlično, štirikolesni pogon pa poskrbi, da je Jeep res pravi Jeep. Če vprašate mene, je, če ob imenu Jeep ni zapisano tudi 4 x 4, podobno, kot če bi se odpravili na lastno poroko brez neveste. Jeep naj bi bil vendarle še vedno Jeep, pa čeprav ni več Willys. Skratka, prenovljeni renegade je naredil korak naprej, o tem ni nobenega dvoma.

Tudi avtobusi kmalu ne bodo rabili šoferjev, je pa tudi vedno več električni. Tako je pariški javni prevoznik naročil skoraj 800 avtobusov, ki jih bodo izdelali in dobavili domači proizvajalci v naslednjih treh letih.

Kitajci so izdelali najdaljši električni avtobus na svetu. Je tridelni, dolg je 27 metrov in lahko do razdalje 300 kilometrov prepelje do 250 potnikov.

Ko smo že pri presežkih, še novica o največjem letalu. Stratolaunch je pred dnevi je poletel s puščave Mojave, ima dva trupa in krila z razponom skoraj 120 metrov. Osem let ga je razvijalo podjetje, ki bo po letu 2022 z njim iz stratosfere v vesolje lansiralo rakete s sateliti.

 

Janez Martinčič