Novi načini proučevanja nesreč za večjo varnost motoristov

Nekdanji policist in motorist Robert Sušanj sodeluje z Agencijo za varnost prometa in dodaja nove vidike in presoje pri ugotavljanju prometnih nesreč motoristov.

foto: Pixabay / Santa3

Robert Sušanj je nekdanji policist in poklicni motorist, sicer s tridesetletnimi izkušnjami motorista, zdaj pa sodeluje z Agencijo za varnost prometa, in sicer pri ugotavljanju vzrokov prometnih nesreč motoristov. V tej vlogi se lahko – recimo «bolj svobodno« posveti raziskovanju in presoji; kdo je motorist, kakšne so njegove navade, kako je ravnal, tudi kakšne so bile okoliščine nesreče, vozišče, prometna signalizacija, skratka, razširi motoristovo zgodbo in presoja na podlagi mnogih okoliščin. Robert Sušanj sicer poudarja, da kdor preizkuša svoje limite in limite motocikla recimo na cesti na Jezersko, ta nedvomno izziva usodo. Andrej Brglez poudarja, da bi taki dodatni podatki, zapiski in presoje lahko v prihodnje služili tudi kot morebitna osnova za spremembe programov na treningih motoristov – vse skupaj pa seveda za večjo prometno varnost.

Eden najbolj priljubljenih SUV-jev, Hyundaiev Tucson, je pred kratkim doživel osvežitev. Podobno kot mi so tudi njegovi oblikovalci ugotovili, da je še dovolj privlačen in bi bile korenitejše oblikovne spremembe čisto odveč. Odbijača sta lepša, maska je drugačna, svetila ter platišča so nova. V notranjosti je doživel nekaj kozmetičnih posegov. Meniji na vmesniku so preprostejši za uporabo, vse skupaj deluje hitreje. Naj omenimo še gumirani prostor za brezžično polnjenje mobilnikov. Ni dvoma o tem, da so pri Hyundaiu veliko pozornosti namenili varnostnim sistemom. Vgrajen je sistem za ohranjanje voznega pasu, vgrajujejo sistem za samodejno zaviranje v sili, prav pridejo tudi štiri kamere, ki omogočajo t. i. pogled iz ptičje perspektive. Osveženi Tucson pa se ponaša še z novim agregatom pod pokrovom – dizelskega 1,7-litrskega je zamenjal 1,6-litrski s 86-imi kilovati moči; to za štiri metre in pol dolgo vozilo, ki tehta več kot 1700 kilogramov, ni kakšno izjemno razkošje. Predvsem pri nižjih vrtljajih bo marsikdo pogrešal malo več živahnosti, ki pa jo verjetno ponuja močnejši 100-kilovatni 1,6-litrski agregat. Če ste ljubitelji malo višjega sedenja, torej športnih terenskih vozil, vendar vam ni mar za štirikolesni pogon (mislim, da vas je takih velika večina), hkrati pa cenite prostornost tako v potniški kabini kot v prtljažnem prostoru in ste pripravljeni za kar bogato opremljeno vozilo sprejeti ceno nekaj več kot 30 tisočakov, potem je tak Hyundaiev Tucson lahko konkurenčen.

Za konec še nekaj Fordovih hibridnih. Ford je popolnoma prenovil svojega križanca spodnjega srednjega razreda kugo, ki se je v tretji generaciji oblikovno uskladila z novima fiesto in focusom ter postala tudi priključni hibrid. Kot pravijo pri Fordu, je nova kuga najbolj elektrificirani ford doslej, saj bosta v ponudbi blagi in polni hibrid ter tudi priključno hibridni pogonski sklop. Ta bo omogočal več kot 50 kilometrov električne vožnje in predvidoma porabil le 1,2 litra bencina na sto kilometrov. Pri Fordu pa so hibridizirali tudi potniški kombi tourneo custom, ki ravno tako zmore 50 električnih km, za dodatnih 500 km pa poskrbi litrski turbobencinski motor. Na voljo bo jeseni, ko se pripelje tudi novi manjši Fordov križanec.