Sto stanovanj ali en avto

V Ženevi je vedno na ogled tudi množica superluksuznih avtomobilov. Kakšen je smisel razstavljanja požrešnih in dragih vozil v luči čim bolj ekološke usmerjenosti v prihodnost

foto: Geneva International Motor Show/FB

Še zadnji pogled na ženevski salon, ki je sicer že zaprl vrata za obiskovalce. Elektronski sistem je zadnji dan, torej v nedeljo zvečer zaznal nekaj več kot 600 tisoč obiskovalcev, kar je približno 9 odstotkov manj kot lani. So pa seveda bolj množično v uporabi druge oblike spremljanja tamkajšnjega dogajanja. Tokrat se Andrej Brglez ozira na tiste najdražje športne in superluksuzne avtomobile. Mnoge poganja tudi elektrika, veliko pa še vedno bencin in dizel. Kakšen je smisel razstavljanja tovrstnih požrešnih vozil v luči čim bolj ekološke usmerjenosti v prihodnost. Kam so odpeljali Bugattija, ki ga cenijo na 16,7 milijona evrov.

Počasi smo se vsi skupaj navadili, da v naši skromni rubriki ne prinašamo novosti le iz sveta osebnih vozil, temveč se ne ustrašimo niti gospodarskega programa. Nekaj zaradi rasti trga in posrednega vpliva teh vozil na gospodarski razcvet slovenske ekonomije, nekaj pa zaradi povsem avtomobilističnega dejstva, da se meje med osebnimi in gospodarskimi vozili brišejo. Če kje, je to najbolj vidno pri Volkswagnovem Transporterju. Modela nismo izbrali na pamet. Z oznako T6 ima vozilo za seboj dobrih sedemdeset let zgodovine in verjetno generacije inženirjev, ki so delale na avtomobilu, o kombiniranem prevozu vedo vse.
Nekaj zakonitosti si velja zapomniti. Transporter je v osnovi robustno vozilo namenjeno delavstvu in tovoru. Multivan kot njegova izpeljanka pa je namenjen kolikor je mogoče udobnemu privozu predvsem običajnih človeških teles ter kdaj pa kdaj celo poslovnežev. Obstaja pa tudi presečna množica, ki jo poznamo kot Caravelle. Osnova Transporterja s podobo Multuvana. In ko dodamo še štirikolesni pogon, se uporabnost vozila dvigne nad večino zahtev sodobne mobilnosti. Motorji so se spustili do dvolitrskih TDi-jev, kilovati so zrasli do 110-tih, menjalniki imajo že dolgo tudi šesto prestavo. A dovolite, da spregovorimo o dejstvih, ki jih tehnični podatki ne zmorejo izdati. Caravelle se obnaša kot oseben avtomobil z nekaj večjimi gabariti, v nekaterih segmentih vožnje je celo bolj suveren od ostale avtomobilske konfekcije. Preglednost iz vozila na cestišče, ki je mama avtomobilske varnosti, je fantastična, ergonomija, se pravi razmerja med upravljavskimi sklopi skoraj popolna, oprema vozila povsem v skladu s sodobnimi standardi. Privijačiti tolikanj popularne asistenčne sisteme tudi ni več neka modrost in vozilo, ki ga dobimo na cesto, je eden najsodobnejših znanilcev nove mobilnosti. Predvsem zaradi njegove večopravilnosti in glede na število potnikov, ki jih lahko prevaža, končno tudi ekonomičnosti. Seveda so cene nad 40 tisoč evrov astronomske, a če dobro premislimo, toliko veljajo tudi na pol prestižni SUV-ji – brez štirikolesnega pogona seveda.

Pred dnevi je minilo 63 let odkar v tovarni Hannover-Stoecken proizvajajo gospodarska vozila. In s tekočega traku je na dan jubileja zapeljalo 10-milijonto vozilo, in sicer rdeče bel model T6 caravelle. 9-sedežni kombi so podarili hannoverski otroški bolnišnici.

Po kombilimuzini je v Hyundijeve salone zdaj zapeljal še model i30 fastback z oznako N. Petvratni linuzinski kupe poganja dvolitrski turbobencinski motor s 184 ali 202 kilovatoma. I30N je seveda pravi športnik, ki se odlično znajde na dirkalni stezi, sicer pa je lahko z različnimi voznimi načini in množico dodatkov tudi povsem običajen vsakdanji prevoznik. Osnovna šibkejša različica je na voljo za 29.190 eurov, močnejša Perfonmance je za pet tisočakov dražja.