Andrej Karoli in Haiku Garden, pogovor na festivalu MENT 2019.

Peta izdaja ljubljanskega festivala Ment je bila najbogatejša doslej. Tako po številu koncertov, kot tudi po izboru tem na konferenčnem delu.

Tudi letos je bil Val 202 na festivalu Ment prisoten s terenskim studiem. Poleg dveh koncertnih posnetkov – domačih Haiku Garden (za intervju z njimi kliknite “poslušaj” nad naslovno fotografijo) in danskih Iceage – je naša ekipa izbrala in obdelala nekaj zanimivih tem s konferenčnega dela festivala.

Fotogalerijo dogajanja na Mentu najdete tukaj.

Nataša Štefe se je lotila problematike položaja žensk v glasbeni industriji.

Streaming oziroma spletno poslušanje glasbe je izjemno aktualna tema zadnjih nekaj let. V nekaterih zahodnih državah je ta že postal prevladujoč način poslušanja glasbe. Ne zgolj med mladimi. Na kak način se je to zgodilo in kaj streaming pomeni za (slovenske) glasbenike, je raziskoval  Žiga Klančar. 

Veliko ljudi odkriva novo glasbo tudi s pomočjo filmov in serij. Tudi oglasov. Večina bi zlahka iz rokava stresla vsaj eno skladbo, ki se jim je v spomin vtisnila zaradi določene scene v filmu, ali zaradi tega, kako lepo se je zlila z zgodbo nekega oglasa. Kako se to sploh zgodi? Eden od ljudi, ki se ukvarja prav s tem, je Marcus Linde. O vse večjem pomenu licenciranja glasbe za druge umetnosti se je z njim pogovarjal Jernej Sobočan.

V glasbeni industriji je bilo mentalno zdravje glasbenikov dolga leta tabu tema. Stigma. V zadnjem času, tudi zaradi smrti svetovno znanega didžeja Aviciija, je vse več glasbenikov in ljudi iz industrije zelo odkrito spregovorilo o svojem boju z izgorelostjo in depresijo. Zakaj do tega prihaja in kako je v Sloveniji, smo na Mentu povprašali psihologinjo Tiso Frelih, sicer dolgoletno tonsko mojstrico našega največjega rokovskega benda Siddharta.

 

Andrej Karoli, Jernej Sobočan, Nataša Štefe, Neja Jerant, Žiga Klančar