Navdušenje nad vožnjo z vlaki je med Slovenci že davno ugasnilo. Če se je še leta 2013 po slovenskih tirih prepeljalo skoraj 16,5 milijona potnikov, je številka čez štiri leta padla na vsega 14 milijonov. Tudi število potovanj z avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa je leta 2017 doseglo najnižjo raven od uvedbe urbane leta 2009. Kako obrniti negativni trend?

Število potovanj z avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa je leta 2017 doseglo najnižjo raven od uvedbe urbane leta 2009

Navdušenje nad vožnjo z vlaki je med Slovenci že davno ugasnilo. Če se je še leta 2013 po slovenskih tirih prepeljalo skoraj 16,5 milijona potnikov, je številka čez štiri leta padla na vsega 14 milijonov. Tudi število potovanj z avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa je leta 2017 doseglo najnižjo raven od uvedbe urbane leta 2009. Kako obrniti negativne smernice?

“Prej ali slej se bomo morali vprašati, koliko v Sloveniji vlagamo v javni potniški promet. Majhne izboljšave so mogoče, za velike izboljšave pa bodo potrebna velika vlaganja.”  – Marko Peterlin, direktor Inštituta za politike prostora

Počasni premiki, ki pa prihajajo prepozno, se v zadnjem času dogajajo na Slovenskih železnicah. Potniki lahko od lanskega decembra vozovnice za vlake Slovenskih železnic kupijo tudi po spletu, od nedavnega pa jim je na voljo še mobilna aplikacija. Naložba je vredna 1,45 milijona evrov. Na Slovenskih železnicah so sicer sprejeli strategijo posodabljanja potniškega prometa, v skladu z njo nameravajo po letu 2025 prepeljati približno 22 milijonov potnikov.

Na Dunaju je uporaba javnega prevoza racionalna odločitev. Ne gre za to, da bi bili ljudje tu bolj ekološki. To se preprosto najbolj izplača. V Sloveniji sistem ni dobro urejen. Potrebujemo več vlakov, več avtobusov, kar pomeni več sprevodnikov, več voznikov. Samo prenova voznega parka ni dovolj.” – Blaž Lokar, Za mesto po dveh

Tudi drobne izboljšave lahko spodbudijo več ljudi k uporabi javnega prevoza. Novost na Ljubljanskem potniškem prometu, letna vozovnica za 365 evrov, torej evro na dan, je sicer dobrodošla, a po mnenju številnih predraga.

Vozovnica bi lahko bila tudi brezplačna, a nekdo mora to plačati. Subvencija MOL-a za LPP je pred desetimi leti znašala pet milijonov, danes je že 13 milijonov evrov.” – Peter Horvat, direktor Ljubljanskega potniškega prometa

Dober javni potniški pomet je zanesljiv, torej točen, udoben in s pogostimi ter rednimi odhodi, menijo sogovorniki. Ljubljanski potniški promet pa ravno od pomladi zmanjšuje frekvenco avtobusov, kar zagotovo ne sledi zgornjim kriterijem.

“Julija in avgusta se število odhodov zmanjša samo za 30 odstotkov, potnikov pa je 70 odstotkov manj.” – Peter Horvat, direktor Ljubljanskega potniškega prometa

Val 202