Pozivom za uvedbo obveznega vgrajevanja sistema za samodejno zaviranje v sili za vse avtomobile so se pred časom pridružili tudi Združeni narodi – zakonodajni predlog so podpisali predstavniki 40 držav. Evropski parlament je obvezno vgrajevanje takšnega sistema sprejel kot del resolucije o reševanju življenj leta 2017. Tudi mi pozdravljamo vse pobude za obvezno uvedbo »asistenta« za zaviranje v sili, a obenem ugotavljamo, da je treba natančno določiti standarde. Praksa je tudi pokazala, da običajno preteče zelo dolgo časa, da se kakšen varnostni dodatek začne serijsko vgrajevati v vozila in bojimo se, da bo tudi tokrat tako.

Pozivom k uvedbi obveznega vgrajevanja sistema za samodejno zaviranje v sili so se pred časom pridružili tudi Združeni narodi

Pozivom za uvedbo obveznega vgrajevanja sistema za samodejno zaviranje v sili za vse avtomobile so se pred časom pridružili tudi Združeni narodi – zakonodajni predlog so podpisali predstavniki 40 držav. Evropski parlament je obvezno vgrajevanje takšnega sistema sprejel kot del resolucije o reševanju življenj leta 2017. Tudi mi pozdravljamo vse pobude za obvezno uvedbo »asistenta« za zaviranje v sili, a obenem ugotavljamo, da je treba natančno določiti standarde. Praksa je tudi pokazala, da običajno preteče zelo dolgo časa, da se kakšen varnostni dodatek začne serijsko vgrajevati v vozila in  bojimo se, da bo tudi tokrat tako.

Z manjšo nelagodnostjo smo se srečali ob prvi vožnji Citroenovega vozila C5 aircross. Kako ga predstaviti? Že v ime je vtkano toliko tradicije, zgodovine, namigov in tehnologij, da bi lahko nekaj manj pozoren voznik preprosto vzkliknil: »nomen est omen!« A klasična izobrazba v avtomobilizmu ne šteje kaj dosti, tako da se moramo lepo potruditi s poročilom izza volana.
Klasični C5 je odšel rakom žvižgati že pred časom, Aircross pa je tovarniška oznaka za križane modele. Križali so ga najprej na Kitajskem, kjer so v srednjem veku blesteli s križanjem majhnih kužkov v še manjše kužke, tako da novi C5 že dve leti križari po danes socialističnem cesarstvu. A v avtomobilizmu ni časa za ljubosumne in ko smo ga prepozno dobili v Evropo, smo se ga razveselili.
C5 aircross je pravi Citroen. Po dolgem času… Mehkoben na vse strani, udoben navznoter in prijeten navzven. Sicer obstaja stikalo »sport,« ki ga nekoliko učvrsti, a še vedno je klasično citroenovsko udobje, spet z vsaj delno hidravličnim vzmetenjem na prvem mestu. Sedeži, salonski naslanjači, bodo sicer delili mnenja, hvala bogu pa je volanski obroč spet normalen, se pravi, da ne reže voznikovega pogleda na instrumentalno ploščo. Ta je sodobna, za klasične citroenovce mogoče presodobna… A v resnici je digitalni zaslon, na katerega si lahko prikličemo ali iz njega odstranimo vse pomembne in manj pomembne podatke za vožnjo, odličen.
Da ne pozabimo – C5 aircross je zajetna reč. Tako na pogled kot na izmero gre za veliko vozilo in zagate s prostorom ni nikoli. Ker gre za admiralsko ladjo, je v notranjosti veliko prestiža, samodejni osemstopenjski menjalnik pa bolj navduši z designerskim stikalom za upravljanje kot s samo mehaniko. Hočemo povedati, da se modnih osem stopenj sicer sliši imenitno, predvsem v ročnem režimu pretikanja pa bi običajni voznik zlahka preživel s šestimi…
Ker poznamo sproščen odnos Kitajcev do težav do okolja, smo lahko v novem C5 preizkusili mogočni dvolitrski dizel; ti so v Evropi preganjana vrsta. Lahko smo le zaploskali njegovim 180 konjem, a kljub temu, da vsi agregati dosegajo zadnje okoljevarstvene standarde, okolje ploska malo manj…Na srečo prihajajo v prihodnosti električne in hibridne izpeljanke.

Novi Toyotin Rav-4 je nekoliko večji, tudi z večjim, več kot 20 centimetrskim odmikom od tal, kar dokazuje, da bi rad bil SUV, ki mu ne manjka elegance, hkrati pa se ne ustraši tudi težje prevoznih terenov, kjer je v pomoč tudi štirikolesni pogon. Ob prostornosti in udobju v notranjosti velja poudariti, da Rav-4 že v osnovnem paketu opremljenosti Comfort ponuja vse kar je nujno in se pri takem avtomobilu pričakuje, tudi še malo več, potem pa se z vsakim višjim nivojem število senzorjev, kamer in drugih dobrot povečuje. Nekaj kupcev se bo odločilo za osnovni bencinski motor, ki zmore 129 kilovatov moči, velika večina pa za hibridno različico – cene te se začno pri 33.300 evrih.

Avtomobilski motorji s prihodom električnih in hibridnih vozil postajajo vse tišji, zato so pnevmatike pogosto pomemben vir hrupa vozila. Tako se je Goodyear v svojih inovacijah osredotočil tudi na zmanjšanje hrupa ter razvil inovativno tehnologijo SoundComfort. Pnevmatika s to tehnologijo na notranjem delu vsebuje element iz napredne poliuretanske pene, ki zmanjšuje vibracije zraka in zagotavlja do polovice nižji hrup v notranjosti avtomobila, obenem pa ne vpliva na zmogljivost, število prevoženih kilometrov ali hitrost vozila.

Janez Martinčič