Kako je Facebook uničil pomen rojstnega dne

"Z vsakim dnem je več ljudi, ki se zavedajo, da jih je Facebook spremenil v proizvod, ki se prodaja," razmišlja priznan tehnološki novinar Glenn Fleishman

foto: Anže Tomić/Val 202

“Hej, Facebook pravi, da imaš rojstni dan. Vse najboljše!” – sporočilo, ki ste ga zagotovo dobili ali videli na časovnici najbolj priljubljenega družabnega omrežja na svetu. Erozija zasebnega prostora in zasebnih podatkov se kaže predvsem v tem, kako je Facebook normaliziral dejstvo, da je rojstni dan javni podatek.

“Pri nas v ZDA ti, recimo, ko zaprosiš za kreditno kartico, banka zastavi nekaj vprašanj, na katera naj bi znal odgovoriti le ti, saj gre za podatke, ki včasih niso bili vsem na voljo. Gre za vprašanja, kot so na katero šolo si hodil, kje si živel. Tak podatek je tudi rojstni datum in včasih so bili ti podatki veliko bolj zasebni. Zdaj pa jih javno objavljamo in to za našo varnost ne pomeni nič dobrega,” za Odbito do bita odgovarja Glenn Fleishman.

Z vsakim dnem je več ljudi, ki se zavedajo, da jih je Facebook spremenil v proizvod, ki se prodaja. Facebook je naredil resne strateške napake, ki so se kazale v škandalih, in ljudje mu vse manj zaupamo.

Zapiski:

Naročite se na podkast Odbita do bita: