APM

Čeprav gledamo, naši možgani ne vidijo

Ko telefoniramo, obremenimo eno roko, zmanjšana je koncentracija, naše misli niso pri stvari.

cesta
foto: Pixabay

Kaj pomeni, če telefoniramo med vožnjo – o tem smo govorili in opozarjali že neštetokrat. V teh dneh so policisti poostrili nadzor nad tem početjem – ve se, da če voznik telefonira med vožnjo, je to tako kot bi imel v krvi 0,8 promila alkohola. Ko telefoniramo, s tem obremenimo eno roko, ki bi sicer lahko bila na volanu. Zmanjša se koncentracija in izgublja pogled s ceste, naše misli niso pri stvari. Vožnja avtomobila pa je kompleksna stvar, ki zahteva celega človeka. Ne vemo tudi, zakaj vozniki, ki imajo v avtomobilih sisteme za povezavo (in teh je veliko), ne povežejo svojih naprav z avtomobilom – s tem bi vsaj osvobodili še drugo roko.

Ko so pri Mazdi skonstruirali CX3, so najprej zgolj skočili v bazen, kjer se je namakalo že lepo število križancev. Danes je nekoliko drugače….Več kot je modelov in bolj ko postaja križanska histerija neobvladljiva, lepše je vidna Mazdina daljnovidnost; vsaj kar zadeva CX3. Avtomobil stavi na pojavnost. Ob prenovi ostaja izjemno atraktivno narisan, najbolj pa navdušuje doslednost, s katero Japonci razumejo namen in poslanstvo križancev. Kot vemo gre za majhen avtomobil, ki bi se mu bolj podala številka dve. Postavljen v čevlje mazde 2 je resnici na ljubo namenjen bolj prevažanju dveh potnikov, kot kakšnim družinskim podvigom. A par, ki jo bo skusil, bo od Mazde dobil ogromno. Najprej velika pohvala ob dejstvu, da je CX-3 eden redkih manjših križancev na trgu, ki v takšen majhen avtomobil še vedno vgrajuje štirikolesni pogon. Tu so mnogi konkurenti zatajili, zato si Mazda zasluži poseben avplavz. Drugo dejstvo je neprikrit napad na premiumski razred, saj je tudi na  običajnih ravneh opreme avtomobil imenitno izdelan, opremljen in ergonomsko domišljen. Še tretji argument za dvig palca temu vozilu pa je dvo-litrski bencinski motor. Njegovih 110 kilovatov v današnjem avtomobilskem svetu zmorejo mlinčki za kavo, ki jih pod pokrove namešča konkurenca, a Mazda se zmanjševanja prostornin ni udeležila. Koliko je to upravičeno in pametno, bo presodil test časa; nas je uglajen, celo lenoben motor s spodobno nizko porabo v celoti prepričal. Mazda CX3 je dokaz, da se vztrajanje na zastavljenih poteh izplača in kolikor razumemo prodajo, takšno držo sčasoma nagradi tudi trg.

Ameriški Jeep je takoj, ko je osvobodil Evropo in mimogrede še poimenoval vsa terenska vozila, začel tudi uspešno poslovno pot. Ta nišna znamka, pravzaprav anonimni vojaški dobavitelj, se je prelevila v pravo mednarodno avtomobilistično korporacijo. Sicer je pri tem pomagala vključitev v razne avtomobilske bratovščine, ki so Jeepa komercializirale, puristi bi rekli, da obenem tudi razvodenele. Kakor koli, danes se tudi Jeep podreja zakonitostim avtomobilskega trga, med katerimi so obnavljanje, prenavljanje in osveževanje modelov redna praksa. V Sloveniji so predstavili tri pomembne osvežitve modelov renegade, wrangler in cherokee. Deležni so bili večjih ali manjših sprememb, o katerih bomo gotovo podrobno poročali skozi leto, ki smo ga pravzaprav šele dobro začeli. Povedano na kratko; spremembe so tiste, ki so tako ali drugače najpogostejše tudi pri konkurenci. Ekološke prilagoditve agregatov, nadgradnja luči, dopolnitve asistenčnih sistemov in multimedije ter seveda vedno dobrodošla kozmetična osvežitev. Si pa že po le nekaj krogih s prenovljeno trojico upamo zatrditi, da izvornega Jeepovega DNK-ja vozila niso izgubila.