Ištvan Išt Huzjan je svobodni umetnik, ki ga je pot prek Italije, Nizozemske in Južne Koreje pripeljala do Bruslja, ki je med drugim tudi izjemno bogato stičišče raznovrstnih kulturnih in umetniških izrazov. Eden izmed projektov, pri katerih je sodeloval, govori o tem, da kapital in umetnost nista nezdružljiva, temveč se lahko denimo med vlagatelji v mestno infrastrukturo in umetniki, ki vanjo vdahnejo življenje, razvije plodno sodelovanje.

Ištvan Išt Huzjan je svobodni umetnik, ki ga je pot prek Italije, Nizozemske in Južne Koreje pripeljala do Bruslja

Prestolnica, ki velja za politično, gospodarsko, diplomatsko in birokratsko središče stare celine, je po besedah Ištvana Išta Huzjana veliko več. Med drugim tudi izjemno bogato stičišče raznovrstnih kulturnih in umetniških izrazov. Eden izmed projektov, pri katerih je sodeloval, govori o tem, da kapital in umetnost nista nezdružljiva, temveč se lahko denimo med vlagatelji v mestno infrastrukturo in umetniki, ki vanjo vdahnejo življenje, razvije plodno sodelovanje.

Bruseljčani srednjih let z različnimi ozadji – poslovna ženska, znanstvenica, dva arhitekta – so se odločili, da bodo propadlo tovarno nakita obnovili za svoja stanovanja. Do prenove pa so jim bližnji umetniki predlagali, da jim prostore odstopijo v uporabo.

“Nekaj malega so nam zaračunali in v roku dveh let smo naredili razstavišče, koncertno dvorano, sedem individualnih in dva kolektivna ateljeja. Ko se je vse to zgodilo, so ti ljudje spoznali vrednost tega, da sobivaš s kulturo, videli so, kako se je zaradi tega začela spreminjati soseska in niso se odzvali kot neki agresiven kapitalist, da bi to ob prenovi po višji ceni prodali.”

Mitja Peček