Letalski prevoz je zadnja leta poceni in tako dostopnejši. Projekcije kažejo, da bo zračni promet vse gostejši, tudi v prihodnje bodo zamude, morda jih bo še več. Ne glede na rast in razvoj, infrastruktura številu letal in potnikov ne sledi. Zamude, tudi odpovedi letov se dogajajo vsem letalskim prevoznikom, a vendarle zadnje mesece imajo potniki Adrie Airways, na katerega smo Slovenci še posebej vezani, velike težave, ki nekoliko izstopajo. O razmerah v letalskem prometu, tudi o njegovi prihodnosti, predvsem pa o Adrii Airways je v Vročem mikrofonu odgovore iskala Tatjana Pirc.

O razmerah v letalskem prometu, tudi o njegovi prihodnosti, predvsem pa o Adrii Airways

Za Evropo napovedujejo, da bo leta 2040 letalski promet vse gostejši in s še več zamudami. Potniki Adrie Airways pa imajo v zadnjih mesecih z zamudami, odpovedmi in združevanjem poletov vse več težav.

Profesor, publicist, urednik dr. Miha Kovač je v štirinajstih dneh z Adrio Airways zaradi odpovedi letov in zamud izgubil skoraj 40 dragocenih ur.

Letos smo izdali že več kot 30 tisoč evrov glob,” pojasnjuje Rok Marolt, direktor Javne agencije za civilno letalstvo. “Agencija preverja tudi finančno sposobnost letalskih prevoznikov. Ugotovili smo, da na presečni datum 31. 12. 2017 Adria Airways ni izkazovala insolventnosti kot celotno podjetje. To je samo finančni pregled, ki pa ni direktno vplival na varnost poletov.

Generalni direktor Adrie Airways Holger Kowarsch pojasnjuje, da so za odpovedi, združevanje poletov in zamude različni razlogi, zaveda se, da je vse to neprijetno za potnike, mu je žal in se jim opravičuje. Problem z odpovedmi v Adrii rešujejo, eden izmed razlogov je pomanjkanje posadk. Poleg tega je dejal tudi, da nas ni treba skrbeti za prihodnost Adrie Airways, saj verjame, da bodo z naštetimi ukrepi težave rešili tako, da bodo potniki prišli pravočasno do cilja, trdno je prepričan, da ima Adria svetlo prihodnost.

Evropska organizacija za varnost letalskega prometa Eurocontrol je objavila študijo, po kateri bi brez nekih resnih ukrepov čez 20 let posledice zamud do dveh ur vsak dan občutilo 470 tisoč potnikov, danes jih to na dnevni ravni doleti 50 tisoč. “Ko ima letalski prevoznik številčno omejeno floto, je treba biti na njih še posebej pazljiv, saj si ne morejo privoščiti, da v katerem koli trenutku zamenjajo letalo. Torej vsako Adrijino letalo, ki poleti z zamudo, bo vplivalo na točnost poznejših Adrijinih poletov tisti dan,” opozarja vodja strateškega in razvojnega oddelka Eurocontrola Razvan Bucuroiu.

Tatjana Pirc