Marihuana – nevarnost za volanom

Opozarjamo, da so še druge substance, poleg alkohola, ki zmanjšujejo sposobnosti za volanom - ob zdravilih predvsem marihuana

foto: pexels.com

V nekaterih državah v ZDA so legalizirali marihuano – trgovanje z njo je tako postalo zelo donosen posel, omenjajo se milijardni zaslužki. Neka raziskava pa je pred časom pokazala, da se je prav v državah, kjer so uporabo marihuane osvobodili, povečalo število prometnih nesreč, katerim bi lahko botrovalo prav uživanje marihuane. Sporočilo Andreja Brgleza je bilo zadnjič, v dneh, ko smo peli slavo novemu vinskemu letniku, da alkohol sam po sebi ni nič kriv, krivi smo mi sami … Ob opozarjanju, kako alkohol in volan ne gresta skupaj, pa pogosto pozabimo na nevarnosti, ki so povezane z uživanjem določenih zdravil in tudi nekaterih substanc, ki ravno tako vplivajo na manjšo sposobnost vožnje.

Nekaterim so simpatični, drugim nastopaški, tretjim morda malce čudaški – kakor koli, pri nas je manjših dostavnih avtomobilov vse več – tudi na našem dvorišču. Lani so jih v desetih mesecih na naše ceste spravili 571, letos do konca oktobra že 724, torej povprečno vsak mesec 15 več. Pri nas je v razredu poltovornjakov za Fordovim rangerjem Mitsubishi L200 tisti, ki dosega najboljše prodajne rezultate. Mislim, da smo že poudarjali, da so se takšna vozila rojevala za to, da so jih uporabljali za prevoze raznoraznih tovorov, kabina je bila namenjena vozniku in morda še spremljevalcu, udobnost teh pa ni bila v prvem planu. Danes je bistveno drugače, poltovornjaki so prijazni do potnikov, dvojna kabina omogoča prevoz štirih ali tudi petih, opremljenost je bogata. Prav L200 se ponaša celo z najbolj prostorno kabino, meter in pol dolg keson zadaj je bil zaprt z nadgradnjo, kar pomeni zaščito ogromnega prtljažnega prostora, ki je uporaben v vseh vremenskih razmerah. Pogonski sistem Super Select 4WD z možnostjo vklopa zapore diferenciala in reduktorja zagotavlja več poguma na težjem terenu, nov aluminijast dizelski motor 2,4 DI-D s 133 kilovati in 430 Nm navora pa suvereno in udobno vožnjo tudi na avtocesti. Avtomobil je tudi lahkotno vodljiv, obračalni krog pa znaša le 5,9 metra. Mitsubishija L200 bomo uvrstili med tiste predstavnike vrste, ki so v skupini udobnejših in prijaznih vozniku in potnikom, zaradi bogate opremljenosti in številnih dodatkov pa s ceno dosežemo 30 tisočakov.

Danes tudi na Valu 202 začenjamo z izborom za Slovenski avto leta 2019. Tudi letos vas vabimo k sodelovanju – tako, da z glasovanjem izberete pet finalistov, potem pa bomo glasovali še novinarji sodelujočih medijev in določili zmagovalca. Vse kar morate vedeti, da lahko glasujete, seveda tudi glasovnico najdete spodaj.

Finaliste bomo razglasili 20. decembra, zmagovalca pa potem 13. januarja prihodnje leto.