Kako pripraviti voznika in vozilo na zimo

Osnova so seveda ustrezne zimske gume, priporočljivo je preveriti tudi nekatere druge vitalne dele avtomobila

foto: Žare Modlic / AMZS

Jutra so se že toliko ohladila, da lahko razmišljamo o zimski opremi na vozilih. Tako smo se zbrali v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, kjer smo se spomnili na pomen ustrezne priprave voznika in vozila na vožnjo pozimi. Osnova so seveda ustrezne zimske gume, priporočljivo je preveriti tudi nekatere druge vitalne dele avtomobila; po poročilih servisa AMZS morajo še vedno največkrat posredovati zaradi odpovedi akumulatorja. Če je avtomobil torej dobro pripravljen na vožnjo v zimskih razmerah, potem je le še na vozniku, da spremlja pogoje na cesti in prilagaja vožnjo. Posebej opozarjamo, da se vozilom ob samodejnem vklopu dnevnih luči ne prižgejo tudi zadnje, zato je ob slabši vidljivosti treba prižgati zasenčene luči in tako poskrbeti, da bo bolje vidna tudi zadnja stran našega vozila. Tudi meglenke lahko vklopimo, če se slabše vidi, tudi zadnje, da ne bodo prižgane samo na mestnih ulicah ob sicer normalni vidljivosti, kot se to ne prav redko dogaja.

Mercedes Benz model X

Zadnjič smo govorili o petih desetletjih obstoja Toyotinega poltovornjaškega primerka, a to še zdaleč ni edini takšen avtomobil, ki nas je obiskal zadnje čase. Kot da bi mali tovornjaki sklenili, da se bodo našega tržišča lotili bolj resno. Vozili smo tudi Mercedes Benz model X, obeta se še izkušnja z novim mitsubishijem L200. Nekako lahko sklenemo, da so takšna vozila vse manj delovni stroji in vse bolj vozila za udoben prevoz ljudi. Mercedesov X si večino vitalnih delov deli z Nissanovo navaro, a trudili so se, da bi vendarle bil prestižnejši, premijski, kar naj bi vendarle bil vsak avtomobil z Mercedesovo zvezdo. Videti je bolj nastopaško, o tem ni dvoma, notri kakšnih bistvenih razlik v primerjavi s sorodnikom ni. Pohvaliti moramo dobro zvočno izoliranost, 140-kilovatni dizel namreč oddaja kar precej hrupa, še posebej če odločno pritisnemo na plin in tako pospešimo v nižji prestavi, da se več kot 5,3 metra dolgo in tudi kar težko vozilo odločneje premakne. Tako tudi poraba goriva seveda ni skromna – povprečje je blizu 10. Čeprav ni kaj dosti junakov, ki bi se z Mercedesovim poltovornjakom podajali na zahtevnejše terene, pa je avtomobil na takšne preizkušnje vseeno dobro pripravljen – s štirikolesnim pogonom, zaporo zadnjega diferenciala in reduktorjem. Na koncu se – mislimo, da upravičeno – sprašujemo, ali sta malenkost večja udobnost in pridih prestiža dovolj velik razlog, da je X za skoraj 20 tisočakov dražji od navare …

Hyundai kona

Hyundai je predstavil nov model kona na električni pogon. Možni sta dve izvedenki – zdaj ponujajo močnejšo z dosegom skoraj 500 kilometrov, ki z bogatejšo opremo ob upoštevanju subvencije stane okoli 35 tisočakov. Kmalu sledi še šibkejša, ki naj bi s polno baterijo peljala do 300 kilometrov daleč – ta z nekoliko skromnejšo opremljenostjo in ob upoštevanju subvencije Eko sklada pride pod 28 tisočakov. Če upoštevamo, da gre za sploh ne tako majhnega trendovskega kompaktnega SUV-ja s kar konkretnim dosegom, potem se cena zdi dokaj razumna.

V tem tednu skupaj z vami preverjamo, če lahko v službo pridemo kaj hitreje, če vozimo z ustrezno varnostno razdaljo. Andrej, imamo že kakšne rezultate, primerjave, kako nam gre…