Najprej smo se vozniki navadili na pripenjanje z varnostnim pasom – tritočkovnega so patentirali leta 1955, Švedski Saab ga je ponudil kot del serijske opreme leta 1958, potem pa je trajalo še kar mnogo let, da so ga zakonsko predpisali. Potem smo zavarovali še sovoznika, zdaj se trudimo s pripenjanjem na zadnjih sedežih, trudimo se varno prevažati tudi otroke. V zadnjem času pa je vedno več tistih, ki v avtomobilih prevažajo pse ali druge živali. V Sloveniji je približno 270 tisoč psov in torej ni čudno, da posvečamo več pozornosti varni namestitvi in prevozu živali. Da so psi pravilno nameščeni v avtomobilu, je pomembno tudi v primeru prometne nesreče.

Da so psi pravilno nameščeni v avtomobilu, je pomembno tudi v primeru prometne nesreče

Najprej smo se vozniki navadili na pripenjanje z varnostnim pasom – tritočkovnega so patentirali leta 1955, švedski Saab ga je ponudil kot del serijske opreme leta 1958, potem pa je trajalo še kar nekaj let, da so ga zakonsko predpisali. Potem smo zavarovali še sovoznika, zdaj se trudimo s pripenjanjem na zadnjih sedežih, trudimo se varno prevažati tudi otroke. V zadnjem času pa je vse več tistih, ki v avtomobilih prevažajo pse ali druge živali. V Sloveniji je približno 270 tisoč psov in torej ni čudno, da posvečamo več pozornosti varni namestitvi in prevozu živali. Da so psi pravilno nameščeni v avtomobilu, je pomembno tudi v primeru prometne nesreče.

Mercedes CLS

Sledi pogled v zgornja nadstropja – mercedes CLS je vrhunsko vozilo. Kar ne pomeni, da ne znajo pod Zvezdo sestaviti še kaj boljšega, prestižnejšega, navsezadnje tudi dražjega. A CLS je na vrhu Mercedesove vrednostne lestvice, recimo jim »normalnih« vozil. Od njega naprej se začne eksotika.
V tretji izvedbi je risan tudi s slovensko roko vnovič zajel bistvo trenda, ki ga je pravzaprav začel. Privlačni in ogromni štirivratni kupeji so postali obvezni prebivalci prestižnih avtomobilskih hiš in CLS voz vleče v novo tisočletje – globoko v novo tisočletje!
Gremo po vrsti. V deviški belini je njegova linija še bolj razpotegnjena kot pri predhodniku, nekoliko spremenjene mere so oblikovalcem stopile nasproti. Notranjost je elegantna, digitalizacija bo puriste mogoče nekoliko prestrašila, a po nekaj kilometrih se odsotnost vsega analognega izgubi nekje ob poti tradicije nemškega velikana. Trilitrski dizelski šestvaljnik je pravi za nalogo, štirikolesni pogon učinkovito neopazen. Zračno vzmetenje češnja na torti.
Ustavimo se še za trenutek pri kar devetstopenjskem samodejnem menjalniku. Če smo pred leti pojamrali nad sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom, se pred napravo, ki omogoča dvoje prestavnih razmerij več, le globoko poklonimo.
Za potnike spredaj je odlično poskrbljeno, in čeprav je zdaj vozilo namenjeno petim, sta realnost na zadnji klopi dva potnika. Pomaga, če nista košarkarja.
In zdaj še k, za številne bistvenemu sklopu tehnologij; čeprav je po merah bližje razredu E, so tehnologije vozne pomoči vzete iz razreda S. Se pravi, da je v CLS vgrajena avtomobilska prihodnost. Na pol avtonomna vožnja, ki zahteva vsakih nekaj sekund voznikovo intervencijo, je izpopolnjena do skrajnih meja. Treba je poudariti, da ima voznik v trenutkih, ko se z nobeno od okončin ne dotika vzvodov v avtomobilu, srce v grlu, a CLS opravlja nalogo vrhunsko. Težava, ki je očitna tudi pri konkurenci, je le še integriranje vseh teh sistemov v čim bolj preprosto in za voznika razumljivo celoto. To pa se bo zgodilo, verjamemo, še pred koncem desetletja.

Hyundai i20

Drugo generacijo Hyundaia i20 so posodobili. Po vzoru drugih hišnih modelov so mu nadeli drugačno masko hladilnika, v notranjosti ni revolucije, na voljo pa je večji nabor asistenčnih sistemov. SmartSense obsega sistem za preprečevanje naleta in nenamerne menjave pasu, sistem za nadzor voznikove zbranosti in žaromete z možnostjo samodejnega zasenčenja. Na voljo so štirje bencinski motorji: dva 1,25-litrska s 55 oziroma 63 kilovati moči ter dva litrska turbomotorja s 74 oziroma 88 kilovati, vsi so na voljo s petstopenjskim menjalnikom, najmočnejši s šest, možen je tudi sedemstopenjski samodejni DCT. Najcenejši i20 stane (ob upoštevanju popusta) 10.990 evrov.

Honda CR-V

Pri Hondi pa so osvežili model CR-V – bolj v vsebinskem in tehničnem kot estetskem smislu. 2,2-litrski dizelski motor je zdaj zamenjal 1,6-litrski, ki je s 118 kilovati zmogljivejši in omogoča nižje emisije CO2 ter je lahko na voljo tudi z novim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom; na voljo pa je tudi šibkejši, 88-kilovatni dizel. Bencinski je dvolitrski 114-kilovatni, pogon je lahko dvo- ali štirikolesni. Začetna cena za novi CR-V je nekaj čez 25 tisočakov.

Verjetno se še spomnite (tudi pri nas ste ga lahko slišali), ko je pred petimi leti Anže Albreht samoiniciativno začel ozaveščati voznike, da bi se ob zastojih na avtocesti pravilno razvrščali – na levem pasu na skrajni levi rob, na desnem pa na desnega oziroma na odstavni pas. Zdaj je Zavod reševalni pas, katerega vodja je Anže, dobil novega člana. To je Mitsubishijev pick up L200, ki je prekrit s prepoznavnimi oznakami in bo naslednje leto na cesti opozarjal na pomembnost pravilnega razvrščanja vozil v primeru zastojev.

Janez Martinčič