Slovenija z zamudo vabi tuje producente z denarnimi povračili in se kot filmska lokacija promovira na velikih filmskih festivalih. Pri nas je svoj novi film Ne boj se, če te objamem tri dni nameraval snemati tudi z oskarjem nagrajeni italijanski režiser Gabriele Salvatores, toda v Lipici velike priložnosti niso prepoznali. Zakaj država vlaga sredstva za promocijo, če potem državno podjetje s svojim odnosom tuje producente odganja?

Slovenija vabi tuje producente z denarnimi povračili in se kot filmska lokacija promovira na velikih filmskih festivalih, toda v Lipici velike priložnosti niso prepoznali

Italijanski producenti so imeli za snemanje filma Ne boj se, če te objamem, ki bi se v začetku septembra začelo v Lipici, že odobreno 25 odstotno povračilo upravičenih stroškov. S tem ukrepom država vabi tuje producente k snemanju v Sloveniji, saj to prinaša številne gospodarske in turistične učinke.  Kot poroča tudi italijanski Il Piccolo se je znameniti režiser Gabriele Salvatores, dobitnik oskarja za najboljši tujejezični film Mediterranea odločil, da bodo za desetino zneska, ki bi ga morali plačati v Lipici, snemali na Opčinah. A kot za Val 202 pojasnjuje producent iz zavoda STARAGARA, je odločitev za to padla še preden so v Lipici naredili predračun.

»Tako se niso odločili zaradi denarja, ampak zaradi odnosa.« – Miha Černec

Na predračun so se sicer Italijani odzvali zelo na kratko, ocenili so ga kot norega, opisuje Černec. V Lipici so Italijanom namreč hoteli zaračunati tudi čiščenje oken, čiščenje konj, dodatno košnjo pašnikov in celo uporabnino za WC. Stroške za tri snemalne dni so skupaj ocenili na kar 27.995 evrov.

Po drugi strani ima država na voljo milijon evrov letno za povračila stroškov, kot atraktivno filmsko lokacijo pa Slovenijo predstavlja tudi na filmskih festivalih. Za promocijo v Cannesu je letos bilo namenjenih več kot 50.000 evrov.

Vložili smo kar nekaj sredstev za promocijo, da smo privlačni, da si želimo da filmarji snemajo v Sloveniji. Vsekakor ta sredstva ne bi smela iti vnemar. Slabo je za nas in producente, da se take stvari zgodijo, da je nekdo, ki pride snemati v Slovenijo, na nek način zavrnjen. V svetovni filmski skupnosti se slab glas zelo hitro širi.” – Nataša Bučar, Slovenski filmski center

“Film je tiha diplomacija, kjer je pomembno, kako se znaš dogovarjati. Pomembni so znanje, izkušnje, strokovnost in seveda vzajemni interes.” – Irena Ostrouška, Ministrstvo za kulturo

Državna sekretarka na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Eva Štravs Podlogar sicer ocenjuje, da je bila želja Lipice, da ustreže producentom. “V danih razmerah so pač ocenili, da se ne da v vseh pogledih.

V Kobilarni Lipica pravijo, da promocijska vrednost filma ni bila jasno definirana, Černec pa izpostavlja, da so k Lipici pristopili zelo prijateljsko: “Smo mislili, da bomo lahko s pomočjo Lipice skupaj izpeljali ta velik projekt in da bo to odmevna zgodba.

To kar se je zgodilo, je po producentovem prepričanju pomembno predvsem za to, da se stvari popravijo in se ozavesti, zakaj je pomembno, da smo del filmske in kulturne Evrope.

Gorazd Rečnik