Dandanašnji je v avtomobilih toliko elektronike in raznih sistemov in pomagal, da se še najbolj vešči težko znajdejo. Nekateri asistenčni sistemi so v avtomobilih serijsko, druge je treba doplačati.
Kateri so priporočljivi, že skoraj nujni, kako se znajdejo prodajalci, ko jih ponujajo, in kako naj se znajdemo kupci, ki jih kupujemo.

Dandanašnji je v avtomobilih toliko elektronike in raznih sistemov in pomagal, da se še najbolj vešči težko znajdejo

Danes je v avtomobilih toliko elektronike in raznoraznih sistemov in asistentov, da vse težko obvladajo tudi najbolj poučeni – morda bi nekakšno vzporednico lahko potegnili kar s pametnimi telefoni, kjer pravzaprav tudi ne vemo, kaj vse nam ponujajo. Če bi s kraticami za sisteme začeli pri črki A: ABC, AED, ABS, ADC, ACC,ASC, da ne naštevamo naprej. Prvi promotorji »asistentov« v avtomobilu so prodajalci v prodajnih salonih, a pogosto ugotovimo, da potencialnim kupcem ne znajo razložiti oziroma ne pokažejo, kako kakšen sistem deluje in zakaj je koristen. Velikokrat pa so posamezni sistemi vpeti v pakete, ki vsebujejo tudi dodatke, ki jih sicer ne potrebujemo in jih ne bi kupili. Velja pa tudi, da so včasih tudi velike razlike v delovanju posameznih asistenčnih sistemov, zato je priporočljivo, da pri vsakem avtomobilu preverimo, kako kakšen sistem deluje.

Kmalu bo 20 let tega, kar je Audi predstavil svoj prvi model A6 Allroad – v propagandnem filmu, v katerem je vozilo osvajalo zasnežene vrhove. V prizorih je nastopilo dekle s kratko rdečo frizuro, zapela pa je posebej za to napisano pesem, z značilnim, malce robatim glasom. Takrat sem prvič videl in slišal Pink. Deset let kasneje je Audi predstavil še drugi model Allroad – A4. Zdaj smo vozili drugo generacijo tega.

Ena od značilnosti izvedbe Allroad je, da je to karavanski model avant – mnogi trdijo, da je ta na oko lepši od karavanske. Allroad ima tudi dodatne zaščitne obloge na spodnjih robovih, nastavitev podvozja je nekoliko višja, kolesa so večja, tako je tudi odmik od tal za 3 cm in pol večji. Težko bi trdili, da zgleda ne vem kako  terensko, recimo raje bolj mišičasto in agresivno.                                                                                6

Pogonski sklop je bil pri testnem avtomobilu izbran tako, da se  peljemo mirno in elegantno, avtomobil pa je po potrebi lahko tudi dovolj poskočen. To omogoča 120 kilovatni dizel s sedem stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki tudi ni pretirano zahteven pri porabi goriva – povprečje brez napora držimo pod sedmimi litri. Da se varneje počutimo tudi v slabših vremenskih razmerah in da smo lahko bolj pogumni na kakšnih manj urejenih terenih, skrbi audijev štirikolesni pogon quattro.

Atraktiven in tudi kar prostoren A4 Allroad je torej udoben in zanesljiv prevoznik na vseh terenih in v vseh pogojih – morda je prav to njegov največji plus. S ceno (z nekaj dodatki) čez 50 tisočakov pa opozarja na pripadnost prestižni znamki.

O asistenčnih sistemih kaj več še prihodnjič. Kar nekaj jih ima tudi Nissan juke. Pred dnevi je s tekočega traku tovarne v Sunderlandu zdrsnil milijonti primerek tega kompaktnega mestnega terenca s prepoznavnim obrazom. Mejnik je tovarna dosegla v osmih letih izdelave, novega juka povprečno izdelajo vsakih 105 sekund. Juke gre torej po stopinjah pionirja in še danes izjemno uspešnega mestnega terenca qashqaija – teh so v isti tovarni v dvanajstih letih izdelali že več kot tri milijone.

Janez Martinčič